Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen henger seg ved oppstart, mulig å redde filer?

Anbefalte innlegg

Maskinen min stopper opp når windows skal starte, og windowsikonet med lastelinja under står på til evig tid. PCen starter i sikkermodus, men systemgjenoppretting hjelper ingenting. Har hatt misstanke om noen ugler i mosen en stund, så har planlagt å formatere PCen, og skal gjøre det nå etterpå.

Jeg skulle imidlertid gjerne hatt en del av de større filene med meg før jeg formaterer, men i sikkermodus får jeg ikke tilgang til brenneren eller minnebrikker. Det jeg derfor lurer på er om det er noen enkle måter å gjøre dette tilgjengelig eller andre måter å få det med seg. Jeg har ikke noen annen stasjonær PC og sette harddisken i.

Takk for all hjelp og God Jul! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke går for nyinstallasjon over den andre installasjonen, og skal formatere først, kan du gjøre dette:

last ned knoppix live-cd (fra en kompis) og brenn den.

Lån en ekstern harddisk fra ham, eller få tak i en haug med cd-plater.

Knoppix (en linux distro) får tak i filene via noe som ligner på Explorer (bare pek og klikk. dra filene over til ekstern harddisk), og du kan både kopiere dem over til den eksterne harddisken eller brenne dem ut på cd.

Ville skaffet meg en ny hd når den gamle fusker, men har jo selv reformatert gamle hd-er med dårlige sektorer og levd lykkelig videre uten problemer, så det er jo ikke umulig...

Lenke til kommentar
Du kan installere uten å formatere. Her finner du en beskrivelse av Repair Install:

http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897

7569169[/snapback]

eller så kan man investere i en ekstern boks til harddisker. og putte harddisken i en annen data og ta backup! eller så er det bare å drite i det. med mindre du har noe veldig viktig der inne du ikke finner igjen!

når datan min klikker bruker jeg bare og putte harddisken i en icybox og rense heila dritn;P

men det er bare sånn jeg er.

Det enkle er ofte det beste

God jul alle sammen;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...