Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?

Anbefalte innlegg

Hva syns folket om Balkan ved Akvariet i Drøbak?

Er ingen Balkan ved akvariet i Drøbak, Balkan er like ved der bussene har sin snuplass, der ferja gikk før. Men er grei den, men kan varierere innimellom. Bestiller som regel alltid medium kebabrull, og en gang fikk jeg en råsterk rull, fikk faktisk tårer i øynene, så måtte kaste den etter at jeg var halvveis. Gangen etter, så prøvde jeg å bestille medium også, i håp om at den faktisk ble "medium", sa fra til fyren som var der, han beklaget. Men når jeg kom hjem og spiste så var den fortsatt noe sterkere enn det den var før. Så de siste par månedene har jeg bestilt mild, da denne er like god. Forøvrig så var det en ny fyr der for et par dager siden, og han lagde rullen mye bedre! Smakte helt utmerket. Bestilte tidligere i dag også, og da var det han gamle som var der igjen, kjøttet var litt overstekt og tørt nå. Så som sagt, det kan variere. Vil påstå at Balkan i Ski er noe bedre.

Ja, det er selvfølgelig der jeg mener. Jeg vil gi den 6 av 10. Noe mer uggen i magen etterpå, enn vanlig, men veldig god!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den jag lager selv på jobb (jobber på Tavernette, Kysten Rundt Gatekjøkken i Råde)

Pleier å ha slik: Laluna brød, Salat, Papriks, Mais, Mild Kebab saus, Kebab Kjøtt fra stabburet, 3 skiver smeltet ost, Sterk Kebab saus. ^-^

DET er den beste^-^

Virka som en litt fattig babb den der gitt :p

Og Mais er som å banne i kjærka - smaker jo akkurat som erter jo, slik syrlig guffe inni seg. :p

Og mild Babb saus :p

Lenke til kommentar
Den jag lager selv på jobb (jobber på Tavernette, Kysten Rundt Gatekjøkken i Råde)

Pleier å ha slik: Laluna brød, Salat, Papriks, Mais, Mild Kebab saus, Kebab Kjøtt fra stabburet, 3 skiver smeltet ost, Sterk Kebab saus. ^-^

DET er den beste^-^

Virka som en litt fattig babb den der gitt :p

Og Mais er som å banne i kjærka - smaker jo akkurat som erter jo, slik syrlig guffe inni seg. :p

Og mild Babb saus :p

Mais er jo en vesentlig del i en kebab, uten mais blir jo det langt ifra det samme :shrug: Enig, skal være sterk saus på...eller i noen tilfeller medium (Da skal den sterke sausen være som å spise lava)

Lenke til kommentar
Sterk saus - mandig mann :p

Neida, men sterk saus må jeg ha, funker rett og slett ikke med Medium eller ihvertfall ikke mild.

Der er vi to!! Sterk saus er et must! Men tar gjerne en blanding av mild (hvit) og sterk (rød) saus.

Har lenge vært på utkikk etter Oslos sterkeste kebab, før var det Dennis/Rosa Kebab i Rosenkrantz Gate, men den er nå lagt ned. Der kunne du nemlig, ved forespørsel få helt oppi "Extra hot chili sauce" med chilibiter i. Skikkelig sterk!!

På balkan kebab i Pilsestredet får du, ved forespørsel litt afrikansk pepper (ligner på en liten paprika) kutta opp og strødd oppi kebaben... Sterkseste sakene jeg har smak. Tett i nese/tårekanaler/tarm? Prøv denne...

Lenke til kommentar
Enig, Saff-Saff er ikke sterk nok. Der er minutten bedre.

Men den beste kebaben får du 10 min utenfor byen. Fet Pizza Huset i en brakke på fetsund stasjon. Namnam.

"Saf-Saf" (Sibylla) er god den, men brødet er vel typisk tørt og kjedelig. Men de satser vel på at de fleste kaster babben før de kommer til brødet (store porsjoner. Hvem klarer egentlig å spise en Jumbo på Sibylla?)

Lenke til kommentar

Husker jeg bare på en babb sjappe i Oslo for litt siden, husker ikke hva den het, men jeg husker fortsatt plakaten hvor Ali dai (En kjent fotballspiller fra iran) står sammen med innhaveren fra babb-sjappa og smiler, mens Ali Dai visstnok sier "Ali Dai liker Lenny's kebab også". Så på torsdan så var jeg på ny tur til oslo, og så dønn samme plakat, bare med en annen Babbsjappe-innhaver :p

Cop-paste all the way :p

Lenke til kommentar

Hehe mye rart de finner på.

På Dennis/Rosa kebab i rosenkrantz gate (nå lagt ned) Sto det menyskilt på utsiden.

Den gikk ca sånn:

Role kebab: 40 kr

Kylling kebab Role 40 kr

Donor kebab 45 kr

Hamborger cheese 49 kr

DONOR kebab??? Mener vel Döner kebab (håper jeg)

Lenke til kommentar
Giallorossi, ingen mulighet for å finne ut hva den kebabsjappen heter?

Ali Daei er en av mine store fotballhelter.

Hehe, jeg kom på det midt i innlegget mitt :p

Den heter Lenny's Kebab, like ved Spektrum - rett over glassmagasinet (er de vel) :)

Grei, babb, husker faktisk ikke så mye etter den byturen :p

Den andre husker jeg ikke helt, men tror det var Dennis kebab den andre het. :)

Edit: Ali Dai er rå jah, vi hadde en gærn Iraner i klassen - så du kan tenke deg han reagerte :p

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Enig, Saff-Saff er ikke sterk nok. Der er minutten bedre.

Men den beste kebaben får du 10 min utenfor byen. Fet Pizza Huset i en brakke på fetsund stasjon. Namnam.

"Saf-Saf" (Sibylla) er god den, men brødet er vel typisk tørt og kjedelig. Men de satser vel på at de fleste kaster babben før de kommer til brødet (store porsjoner. Hvem klarer egentlig å spise en Jumbo på Sibylla?)

Jeg. :)

Jeg får sjekke ut Rosa eller Dennis, de hørtes bra ut. Liker en skikkelig sterk kebab.

Nettopp flyttet til Oslo og er på jakt etter et stamsted. Bor i Storgata.

Lenke til kommentar
Jeg får sjekke ut Rosa eller Dennis, de hørtes bra ut. Liker en skikkelig sterk kebab.

Nettopp flyttet til Oslo og er på jakt etter et stamsted. Bor i Storgata.

Merkelig det der. Bislet kebab stor med ekstra kjøtt går rett ned, mens Jumbo på sibbylla er det verre med.

Rosa/Dennis har lagt ned, men be om ekstra sterk (afrikansk pepper) på Balkan i pilestredet.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...