Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den tida då eg heldt til i Oslo var eg mykje innom Kebab Biten på Rosenhoff. Veldig god kebab, og store porsjonar til grei pris. Av andre plassar i Oslo var eg innom Ibsen grill Kafe (det var skjeldan eg var innom her, men eg meiner å hugse at dei hadde veldig god kebab dei og), samt ei sjappe nede ved Blitzhuset (denne hugsar eg ikkje namnet på, men den kebaben dei hadde der var noko av det beste eg har smaka :love:).

I Ålesund hugsar eg dei hadde veldig god rullekebab på Kebab House.

Her i Stavangerområdet er eg ikkje så godt kjend med tilboda enno, men eg har diverre ikkje blitt særleg imponert over dei to plassane eg har vore innom så langt (Sandnes Kebab og Ahmad Kebab). Eg får halde fram med leitinga (og kanskje nokon her i denne tråden har nokon gode tips). :)

Lenke til kommentar

Balkan har alltid god kebab, synes jeg. Kjøttet er fint og det ser alltid rent og pent ut der. Men det er for mye saus, og den blir fort grisete. Kan si man blir lei av hvitløkssmaken etter en halvspist tallerken.

Den beste kebaben jeg har fått sentralt i Oslo dog, er på den tyrkiske restauranten/gatekjøkkenet på Jernbanetorget. Prisen for en mix grill tallerken med lammekjøtt, kylling og oksekjøtt grillet, servert med ris, stekte tomater og salat er rundt 100,- så vidt jeg vet, og man blir mett. Men skal man ha ekte kebab er det bare en ting å gjøre - dra til Persia Restaurant på Røa. Iransk kebab på spyd servert med deilig basmatiris.

Tilnærmet orgasmisk. Servicen er så som så, men det duger.

Lenke til kommentar

Meg og en kamerat tok en tur innom peisestuen i bergen sentrum for noen år siden.. vi snudde i døra da vi så kebabmannen klø seg nedentil uten å vaske seg på hendene. :S vel, vi fikk hos en god latter da.. ikke overaskende, men peisestuen ble nedlagt mest trolig pga dårlig hygiene.

Lenke til kommentar

Testa Bislett Kebab House i Pilestredet her om dagen. Grisebillig (50 m/diger brus), sinnssykt mye kjøtt, rask service, men babben var neimen ikke mye å skryte av. Sur, gammel kinakål og ellers ganske standard, og dette skulle liksom være Norges beste? Njet, holder en knapp på Marken i Bergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...