Essem Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Bryr meg fint lite om hygiene når jeg spiser kebab, har uansett aldri blitt syk av denslags Lenke til kommentar
Seian Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Syk, nei. Jeg bare finner ballesvette, hår fra en svett hodebunn på en varm sommerdag, sæd og andre delikatesser i maten min svært udelikat. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ... at det var satt på spissen. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ... at jeg ikke spiser kebab satt på spissen, men fin og god kebab uten den dritten du fantaserer om. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Er det noen kebab ekspertet som kan definere de ulike kebabbene? De fleste kebabsjapper har flere navn på kebabene og jeg lurer litt på hva de ulike inneholder osv. Så vidt jeg har sett er det: Shish kebab ishkender kebab falaffel (selges på de fleste kebab sjapper i hvertfall) Vanlig kebab ( alltid det jeg bestiller) + jeg har sikkert glemt noe. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 noen som vet om gode steder her i Kristiansand ? Luga grill ? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Shish kebabishkender kebab falaffel (selges på de fleste kebab sjapper i hvertfall) Vanlig kebab ( alltid det jeg bestiller) + jeg har sikkert glemt noe. "Vanlig kebab" er nok döner-kebab, som er den typiske kebaben der det skjæres kjøtt av en svær, roterende kjøttklump, som stekes og legges i pitabrød med salat og guffe. Shish-kebab er kjøttbiter stekt/grillet på spyd, gjerne sammen med grønnsaker og brød. Ishkender er en döner med yoghurt, tomatsaus og smør. Falafel er en annen historie. Dette er en "kjøttkake" uten kjøtt, bestående av bondebønner og kikerter, servert i pitabrød som en slags kebab-aktig rett. En kikk innom wikipedia er fint, se f.eks. listen over kebabtyper: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Kebabs Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fikk 5'er på muntlig nå skal det bli deilig å feire med en deilig kebab Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Leste i VG at en kebab tilsvarer et glass med vin og fett. Den beskrivelsen brente seg inni hukommelsen for å si det sånn. Tror ikke jeg skal ha kebab med det første. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva med å slenge opp en poll som spør hva folk foretrekker inni kebaben, om det kylling eller oksekjøtt? Jeg er ingen kebabekspert, men her inne tilbyr de kebaber med kylling eller oksekjøtt. Fins det andre typer? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg vet at svin og lamme kjøtt også blir brukt. Vet ikke hva farsen består av though. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Leste i VG at en kebab tilsvarer et glass med vin og fett. Den beskrivelsen brente seg inni hukommelsen for å si det sånn. Tror ikke jeg skal ha kebab med det første. Alkohol i kebab? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Leste i VG at en kebab tilsvarer et glass med vin og fett. Den beskrivelsen brente seg inni hukommelsen for å si det sånn. Tror ikke jeg skal ha kebab med det første. Et glass med vin er jo sunt Får vel slenge til at Balkan har de beste kebabene jeg har smakt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Balkan har den beste. Kebabrull, medium + med ekstra dressing Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Balkan har den beste. Kebabrull, medium + med ekstra dressing Nøyaktig slik bestiller jeg rimelig regelmessig, i Drøbak riktignok da. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Manis Kebab og Pita i Elverum. Beste kebaben i Norge Endret 11. juni 2008 av Tho-mas Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Balkan har den beste. Kebabrull, medium + med ekstra dressing Nøyaktig slik bestiller jeg rimelig regelmessig, i Drøbak riktignok da. Drøbak syns jeg faktisk at kebaben smaker ørlite bedre enn i Ski, faktisk! I ski så har dem så mange bestillinger at dem såvidt rekker å slenge sammen en kebabrull, før jeg får den i hånda 1 min etter bestilling Lenke til kommentar
enoj Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Når det gjelder Oslo går uten tvil Bislett Kebab House for å være den "beste" kebaben. De har ihvertfall blitt kåret til det flere ganger, blant annet av dagbladet, rundt år 2000.. Har spist der en del ganger, nå sist for et par uker siden.. Synes kjøttet holder god kvalitet, men det irriterer meg hvordan de har alt kjøttet på toppen og grønnsakene i bunn.. Det bare virker noe upraktisk å skille ingrediensene så mye.. Forøvrig morsomt hvor mye det kan minne om seinfeld's "Soup Nazi" der inne. Det går latterlig fort bak disken, de klarer å håndtere en helt enorm mengde bestillinger på en dag.. Jeg var der sist en onsdag kveld (6-7 tia), og da var det KØ UT PÅ GATA... Temmelig vilt.. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 De er raske ja Var der etter Bislett Games en gang, stor pågang og kort ventetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå