Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv vert på en 7-8 ulike kebabsjapper i Norge. Bare 2-3 av de brukte ferdigpita. Resten bakte de mens jeg ventet. Jeg tror dette har mye med hvor i landet du er. PÅ vestlandet hvor jeg bor er det i alle fall egenproduserte pita som dominerer. Unntaket er Bergen, og derfor har jeg kjøpt min siste kebab i den byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mener ikke rullebabblefse? Jeg vet om mange steder hvor de lager den selv, men pitaen pleier å være bakt et annet sted.

Tror han nesten mener det ja. For jeg har sett flere som lager lefsene selv, men ikke pitabrødene.

Når jeg skriver pita så mener jeg pita, ikke rullekebablefse.

Og for å banke det inn en gang for alle: JA, det finnes flere steder i Norge som lager pitabrøene selv! Og det er jeg veldig glad for, det er utrolig mye bedre, både på smak og konsistens.

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg spiste kebab i pita for første gang når jeg var liten i Israel. Tror det ikke er ett eneste sted i Norge som lager sine egne pitabrød ;)

Synd at du tar feil da..

Jeg har spist kebab på nesten alle kebabsjapper i Oslo, og det er ikke få. Ved siden av det har jeg spist på rundt 20 forskjellge kebabsteder i tilfeldige byer langt utenfor Oslo, og fortsatt har ikke ett eneste sted laget egne pitabrød.

Det var en grunn til at jeg sa "tror", fordi jeg enda ikke har spist på alle, men så langt ser jeg ikke hvorfor det skulle være noen som gjorde det. Hadde det vært i Oslo hadde ordet spredd seg relativt kjapt i kebabmiljøet for å si det sånn :p

Dessuten er det nesten ingen fastfoodkjeder som lager deigene til pizzaene selv, eller hot dog brødene selv, hvorfor skulle de gjøre det for pitabrød til kebab, som uansett blir tilsauset slik at de nesten oppløses.

Du kan jo starte med å prøve Balkan i Ski eller Drøbak. De lager alt selv, mens du venter.

Vet om et par steder til i Oslo som også lager det mens du venter, men kommer ikke på navnene i farten.

Lenke til kommentar
Du mener ikke rullebabblefse? Jeg vet om mange steder hvor de lager den selv, men pitaen pleier å være bakt et annet sted.

Tror han nesten mener det ja. For jeg har sett flere som lager lefsene selv, men ikke pitabrødene.

Når jeg skriver pita så mener jeg pita, ikke rullekebablefse.

Og for å banke det inn en gang for alle: JA, det finnes flere steder i Norge som lager pitabrøene selv! Og det er jeg veldig glad for, det er utrolig mye bedre, både på smak og konsistens.

Da tror jeg nok ikke på deg :p hah

Lenke til kommentar

Er Bislett-kebaben sånn farsedrit i pita, eller deilig kjøtt i rull? Jeg hører en del som skryter av den, men jeg har også lagt merke til at de synes kebaber jeg har smakt (og syntes var helt forferdelige) var fantastiske.

On-T: Campino i Moss er veldig god, og Lysthuset sin er heller ikke dårlig. I Oslo har jeg bare smakt noen steder, men Carmel er klart best.

Lenke til kommentar
On-T: Campino i Moss er veldig god, og Lysthuset sin er heller ikke dårlig. I Oslo har jeg bare smakt noen steder, men Carmel er klart best.

Enig. Liker faktisk campino sin mye bedre enn bislett kebab.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Det var en Kebabsjappe litt opp bakken forbi Hondaforhandleren den gang jeg bodde i byen

Det er Oska du snakker om. Lenge siden jeg har vært der, så kan ikke si noe om dem annet enn for flerfoldelige år siden så hadde de en god durumkebab (?) der ihvertfall.

Lenke til kommentar

Eller ikke. Skal si all den negative oppmerksomheten i media har virkelig gått inn på meg. Rotte-, katte- og hundekjøtt. For å ikke snakke om kjøtt som er fraktet over grensa oppbevart i de mest grusomme plassene i bilen. Skal heller ikke glemme den hendelsen på 1001 natt her i Trondheim, der de visstnok fant menneskelig "dressing" i en av kebabene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...