Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen stor hemmelighet at en del restauranter og særlig kebabsjapper, hvertfall i Oslo, ikke driver rent. Bokstavelig talt. Smuglerkjøtt, sanitære forhold, tilberedelse osv.

Da synes jeg det er bedre å stikke på en franchise restaurant, eller en finere restaurant. Skal jeg spise gatekjøkken og slikt så vil jeg se hvordan maten tilberedes.

Det var ikke mange kebabsjapper som overlevde raidene til mattilsynet i fjord sommer... 1/11 eller noe slikt mener jeg å huske, og den husker jeg ikke hvilken var.

Derimot lager jeg noen fremragende noen selv :)

Lenke til kommentar
Det er vel ingen stor hemmelighet at en del restauranter og særlig kebabsjapper, hvertfall i Oslo, ikke driver rent. Bokstavelig talt. Smuglerkjøtt, sanitære forhold, tilberedelse osv.

Da synes jeg det er bedre å stikke på en franchise restaurant, eller en finere restaurant. Skal jeg spise gatekjøkken og slikt så vil jeg se hvordan maten tilberedes.

Jeg syns nå det ser ganske bra ut på de gatekjøkkene jeg spiser på, pleier å være fine og rene. De fleste gatekjøkkene kan man også se hvordan maten blir laget.

Og om det er smuglerkjøtt eller ikke bryr jeg meg ikke særlig om, da det fortsatt smaker like godt og jeg har enda tilgode å bli syk av å spise kebab.

Mulig jeg har blitt immun mot bakterier og andre ufysligheter :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe: Jeg har aldri spist den legendariske Bislett Kebab (skal være landets beste), men da jeg var i Oslo her forleden trasket jeg oppover Pilestredet (tror jeg det var) og fikk øye på noe som kalte seg Bislett Kebab House. Er dette samme stedet, eller bare noen som prøver å cashe inn på navnelikhet?

Apropos smuglerkjøtt, hørte en fin en her om dagen: En bil ble stoppet på Svinesund, og det ble fort klart at den var full av kjøtt. Greia var at den også var utstyrt med takboks, og den var stappfull. Kjøttet i takboksen hadde imidlertid forlengst begynt å smelte, så det rant blod nedover hele taket. Da tollerne spurte hvor smuglerne hadde tenkt seg, var svaret "Stavanger". :D

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Kjøttet blir ofte godt stekt, så de kverker sikkert mange bakterier slik =P

Men det er ikke noe nytt at det er mye fordommer ute og går rundt kebab nei. Særlig hos dem som besøker Oslo 2 ganger i året, og hører mye på mediene om hvor farlig det er å være inne i Oslo osv.

Lenke til kommentar

Nesten alle kebabresturantene i Oslo har samme leverandør for kjøttet, sausen, pitabrødene og til og med grønnsakene. Så den diskusjonen er tåpelig spør du meg.

Det eneste som gjør bislett kebab bedre er at de steker kjøttet lenger enn vanlig.

Men hvis du spør meg hvor de har den beste kebaben jeg har smakt, er det i Halden. Campino's Pizza heter stedet, og marinerer kjøttet selv og lager alt annet selv. I østfold har de en helt annen kebabkultur enn det som er vanlig.

Du ser også i Svinesund og Strømstad at de ikke har den vanlige farsekebaben som vi er vant til i Oslo.

Lenke til kommentar
Det eneste som gjør bislett kebab bedre er at de steker kjøttet lenger enn vanlig.

Pøh. De har stort utvalg av ingredienser, og blander alt bra. Det er jo mange steder man får tørt kjøtt og kål med lite dressing... Ganske kjipt.

Lenke til kommentar

Men hvis du spør meg hvor de har den beste kebaben jeg har smakt, er det i Halden. Campino's Pizza heter stedet, og marinerer kjøttet selv og lager alt annet selv. I østfold har de en helt annen kebabkultur enn det som er vanlig.

Vært på mediteranian kebab i Oslo?

Den er ikke så stor, men steike så god. Helt annet kaliber enn vanlige pita kebaber, og gjør noe liknende som den i Halden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
I Bergen er pitakebaben fra Bergen Kebab favoritten. Et godt måltid for 40 kroner, laget på 5 min.

Sikker på at du ikke har vært på fyllen når du spiste kebab? Jeg tror de aller færreste faktisk har smakt skikkelig kebab, særlig siden det er så mange som er helt fascinert av Bergen Kebab. Når jeg prøvde den smakte den ihvertfall CRAP. Men for all del, smak og behag. Men jeg lover deg; en tur på Chana Kebab på Laksevåg vil forandre ditt syn på hva kebab egentlig er :thumbup:

Hehe, jeg vet godt forskjellen på EKTE rullekebab og pita/whatever- kebab. :) På Askøy, nærmere sagt Svingen er det rullekebab det går i. Bergen kebab sin rullekebab smaker boss.

Jeg har hørt at Danielsen er meget god, hvor ligger den? Chana Kebab skal testes ut. :)

Ja Danielsen er nokså god men min favoritt er Chana. Da blir man skikkelig mett også ;) Tror Daniels rullekebab også ligger på Laksevåg.. eller i nærheten tror jeg. Klarer aldri å huske veien dit dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg spiste kebab i pita for første gang når jeg var liten i Israel. Tror det ikke er ett eneste sted i Norge som lager sine egne pitabrød ;)

Synd at du tar feil da..

Jeg har spist kebab på nesten alle kebabsjapper i Oslo, og det er ikke få. Ved siden av det har jeg spist på rundt 20 forskjellge kebabsteder i tilfeldige byer langt utenfor Oslo, og fortsatt har ikke ett eneste sted laget egne pitabrød.

Det var en grunn til at jeg sa "tror", fordi jeg enda ikke har spist på alle, men så langt ser jeg ikke hvorfor det skulle være noen som gjorde det. Hadde det vært i Oslo hadde ordet spredd seg relativt kjapt i kebabmiljøet for å si det sånn :p

Dessuten er det nesten ingen fastfoodkjeder som lager deigene til pizzaene selv, eller hot dog brødene selv, hvorfor skulle de gjøre det for pitabrød til kebab, som uansett blir tilsauset slik at de nesten oppløses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...