dim3 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hei. Jeg har en 1992 Saab 900 2.1i 16V. Bytta nettopp bensin filter på den men etter at den jobben var gjort ville den ikke starte. tenkte kanskje det var en del luft i systemet siden det var blitt tømt. men har holdt på lenge nå og den starter fortsatt ikke. prøvd å taue den igang men det hjalp heller ikke. har prøvd å lufte innsprøytinga men 0 respons. den starter en gang i blandt men dør ganske fort. hvis den starter og jeg gir gass dør den med en gang. Hva kan være problemet? setter VELDIG pris på raske svar. litt rar dag å håpe på det men:P holdt på siden kl 11 i dag:P Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Kommer det fram bensin? Hører du pumpa går? Sjekka at det er gnist? Kanskje bilen din har en form for sikkerhetsbryter til bensinpumpa som har slått ut? Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Det kommer bensin når jeg lufter. pumpa går.. det kommer bensin på alle stedene i innsprøytinga. ;( og det er gnist. den starter en gang i blandt men dør nesten med en gang igjen Endret 24. desember 2006 av dim3 Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 har du sjekka bensintrykket? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har du satt filteret riktig vei?? Lenke til kommentar
Reime Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 du har helt sikker komt borti styringen til ei dyse eller teninga.... eller ein vakum slange Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har du sjekket at peilestaven er skrudd godt på oljepåfyllingsrøret? Dette er kanskje et merkelig tips, men jeg har samme modell og motor selv, og motoren er veldig avhengig av at veivhusventilasjonen er helt lukket. Vakuumlekkasje er også en mulig årsak. http://www.thesaabsite.com/Saab%20Vacuum%20leaks.htm Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Prøv det gamle filteret og test på nytt. Virker som noe muffens med det nye. Er ikke dette en insprøytningsmotor med filteret under bilen i nærheten av bensintanken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå