Pålarn Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Hei. I det siste så har den stasjonære pc'n min gitt fra seg ett lite "tikk" så henger den seg 1 sek etterpå. Man ser fortsatt skjermen med klokka går ikke videre, og får ikke rørt på musa, tastatur og alt slik. Det er en rimlig ny Western harddisk i den: WDC_WD2500JB-00REA0 men jeg syntes det høres ut som om den slår seg av. Har sjekka CPU temp. og den er ålreit Det skjer uansett hva jeg gjør på PC'n, samme om den blir belasta hardt eller svakt! Hva er syntomene til dette problemet? Er dette en software eller hardware feil trur dere? Takker for alle svar God Jul!! Endret 27. desember 2006 av Pålarn Lenke til kommentar
Shanix Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 sjekket i instillinger om maskinen skal slå av disken etter så så lang tid? Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Hvor er disse instillingene da? Lenke til kommentar
Shanix Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvor er disse instillingene da? 7569033[/snapback] kontrollpanel - strømalternativer - strømoppsett der kan du sette en tid på disken eller om det skal være aldri Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Aha.. Sjekka nå, men dem sto på "Aldri" ! Problemet er at den ikke henger seg jevnt og trutt! Det skjer sånn plutselig liksom Lenke til kommentar
Shanix Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Aha.. Sjekka nå, men dem sto på "Aldri" !Problemet er at den ikke henger seg jevnt og trutt! Det skjer sånn plutselig liksom 7569112[/snapback] det er utenfor min kompetanse da... God Jul! Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Aha.. Sjekka nå, men dem sto på "Aldri" !Problemet er at den ikke henger seg jevnt og trutt! Det skjer sånn plutselig liksom 7569112[/snapback] Prøv å laste ned diagnosevertøyet frå heimeside til WD. Eg hadde det same problemet, i tillegg til bad sectors. med ein eldre WD-disk. Den måtte eg berre kassere. Då eg kjørte eine diagnoseprogrammet laga disken ein lyd som hørtest ut som en katt som hoster opp hårballer(sitat samboeren min). Det var siste gong eg hadde kontakt med den disken. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Hei. Takk for tipset! Har nå lastet ned Diagnose verktøyet og latt det stå til det ble ferdig uten at pc'n ble belasta av noe annet: Jeg tok en Sector scan som jeg fikk: PASS Også en Quick test som jeg fikk: PASS Så er neppe noe tull med den! Nå har maskinen vært stabil i noen timer faktisk Pleier som oftes å fucke seg ved oppstart! Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Har nå merket at det skjer KUN under oppstart av pc'n! (første gangen liksom) Også pleier det å skje om jeg har vinduet åpent/kaldt i rommet.. Lurer på hva som er feil jeg? Virker som det skjer kun når den er kald! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå