LowBalls Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Jeg våkna for et par dager siden med et par prikker i ansikte, tenkte ikke så mye over det. Mens igår ble det enda verre jeg fikk en hel haug med prikke over skuldrene, bryster og magen, men bare et par på beina og ansiktet. Idag ble det enda mere, men fortsatt mest på skuldrene, brystet og magen. det klør ingenting, men etter jeg dusja istad klødde det noe forferdelig. men gikk over etter 15min. prøvde å ikke klø meg der. Jeg har ikke hatt vannkopper før, men vet ikke helt om det er det pga det ikke klør, det bare er der. Jeg trener på et trimhus 5dager i uka og dusjer alltid der, syns det blir litt rart vis jeg har hele kroppen full av prikker og skal dusje der med andre. Det samma gjelder med jentene, en jente skal snart sove over hos meg. og jeg vil absolutt få bort disse prikene før den tid. jeg prøvde i stad og bruke noe sånn body krem greier som mamma har, lignende body lotion. men det hjelper ikke. noen som har et par gode råd? Vis det viser seg å være vannkopper hva er den mest effektive måten å bli kvitt det på? Endret 24. desember 2006 av *@lex* Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Vannkopper må vel bare tørke inn tror jeg. Hadde det for et par år siden, klødde som et helvette.. Dusjet i kaldt vann i en halvtime i strekk osv. Stor variasjon i hvor mange vannkopper man får, min bror som smittet meg hadde et relativt lite antall vannkopper mens jeg fikk en hel haug av de. Et tips: ikke klå på de eller ødelegg vannkoppene. Fikk et par arr på lårene fordi jeg moste noen, samt et i nakken tror jeg. Om du sammenlikner med bilder du finner på nettet ser du raskt om du har vannkopper eller ikke. Rart de ikke klør også. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Ok, takker for svar. perfekt å få dette midt i jula... Hvor lang tid tar det ca før man blir frisk? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Frisk og frisk... Tid fra smitte til utbrudd er 12-22 dager ca. Man bør være i ro/være inne til vannkoppene har tørket inn. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Mest sannsynlig vannkopper du har. Da bør du holde deg innendørs til smittefaren er over. Vannkopper kan man nok ikke fjerne, de må nok forsvinne av seg selv. På Apoteket kan du få tak i noe du kan smøre på som lindrer kløen. (Husker desverre ikke hva det heter) Brennkopper kan det vel ikke være? Da fylles ikke blemmene med vann, men med puss(verk). Akutt eksem; Kjennetegnes ved rødhet, hevelse, blemmer, væsking og kløe. En eller annen form for allergisk reaksjon (elveblest)? Vannblemmene kan ha ulik størrelse og de største er ofte bleke i midten. Utslettet kan enten være begrenset til en del av kroppen, men kan noen ganger finnes over det hele. Disse går det ikke mange dagene før forsvinner igjen. God bedring. Endret 28. desember 2006 av asoris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå