Schnickaschnicka Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Skal sette opp en router. Går inn på adressen 192.168.1.1 og velger obtain ip automatically. Så går jeg på min lokale tilkobling på nettverkstilkoblinger og der står det at jeg har Ip adresse og alt annet. men kommer ikke på internett. Hvorfor ikke? Hva må jeg gjøre Lenke til kommentar
JimL Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Må jo sette opp routeren til å koble seg til internett. Sjekk veiledning til hvordan du gjør dette fra din ISP. Linksys bruker å ha connection settings i første sida du får opp på http://192.168.1.1 Derfra kommer det alt an på ISP/abonnement. Kobler du bare til uten bruker/pass? bruker de rasppoe (telenor)? osv osv. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 hvordan setter jeg opp ruteren til å koble seg til internett da? har brukt 192-168-1-1 i browseren min Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 jeg har ikke noe brukernavn og passord da. hva nå? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hva har du da? Du får sjekke med ISP hva du må gjøre. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Om du hadde svara på det jeg spurte om lengre opp så hadde det vært mye enklere å hjelpe. Hvilken ISP har du? / Hvem har du internett-tilgang gjennom? Brukte du brukernavn/passord før da du koblet til internett? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg har UPC internett. Chello Brukte ikke noe brukernavn eller passord før, kun et modem som gikk til uttaket. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Sett den på motta ip automatisk, og prøv å disable DHCP på routern. Kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Bruker du Chello kan du bare sette på "Automatisk konfigurasjon - DHCP", så venter du litt så skal den koble seg opp selv, ellers kan du gå på "Status" og trykke på connect. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Skal sette opp en router. Går inn på adressen 192.168.1.1 og velger obtain ip automatically. Så går jeg på min lokale tilkobling på nettverkstilkoblinger og der står det at jeg har Ip adresse og alt annet. men kommer ikke på internett. Hvorfor ikke? Hva må jeg gjøre 7568640[/snapback] Hadde samme problemet jeg også. Løsningen til meg var at modemet og routeren hadde den samme ip adressen, altsp 192.168.1.1 Forandra ip adressen på routeren til 192.168.1.2 og da kom jeg på nett. Tok også å forandra routeren fra å være Gateway til å være router. Husker ikke hvor du går og gjør det hen i routeren, let så finner du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå