perpyro Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Har en NEC 2500A DVD brenner som jeg kjøpte for et pår tre år siden. Oppdaga nå at den ikke er sonefri men har X antall ganger den kan edre sone før den låser seg. Har 4 endringer igjen før "lockdown" Er det mulig å oppheve denne sperra på noe vis? Det kan jo ikke være en HW lock ettersom den lar meg endre noen ganger først. Forslag mottaes med takk. Endret 24. desember 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Det går ann å buke foreksempel anydvd, da kan man spille dvdeer fra alle soner. Det er sikkert noen andre gratis programmer du kan bruke, men kommer ikke på noen akkurat nå. hvis ikke er det mulig det finnes firmware en kan flashe den med for å få den sonefri, men da går jo garantien. Endret 24. desember 2006 av maxila Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Får det programmet DVD brenneren til å spille av f.eks. filmer med amerikansk sone selv om den er låst til europeisk sone? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Får det programmet DVD brenneren til å spille av f.eks. filmer med amerikansk sone selv om den er låst til europeisk sone? 7568679[/snapback] etter hva jeg har hørt så kan det det, du kan jo teste det om du vil, det virker i 30 dager. http://www.slysoft.com/en/ Endret 24. desember 2006 av maxila Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) ja, AnyDVD gjør spilleren din sonefri, du kan spille hva som helst selv om spilleren er blitt låst. Du kan også flashe spilleren med rpc1 firmware (sonefri). http://tdb.rpc1.org/#ND2500A Endret 24. desember 2006 av MorePower Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Det var vel ny Firmware jeg hadde i tankene men ingen av linkene virker desværre. Har sett litt på hvordan flashe i Dos men virker litt skummelt. Lenge siden jeg brukte dos og da var det mest leiting og oppstart av programmer. Godt og se at det er muligheter selv om brenneren skulle låse seg. Takker så langt. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Linken til siden virker. NEC ND-2500ARPC1 and Rip Lock firmwares based on Windows 1.06, and Windows 1.07. Last ned enten 1.06 eller 1.07 versjonen og kjør fila. Regner med at det er en kjørbar fil, slik at det oppgraderes i windows. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) http://forum.rpc1.org/offsite.php[/url] ']phpBB : Critical Error Could not connect to the database Er desværre ingen av linkene på den sida som virker for øyeblikket. Endret 24. desember 2006 av perpyro Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) merkelig, får lastet ned jeg. edit. fjernet firmware fila igjen. Så ut som du var innom og lastet den ned. Endret 24. desember 2006 av MorePower Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Takker Og ja jeg fikk den. EDIT: Får samme feilmeldinga i både IE, FF og Netscape så kanskje det er en tullenor feil, eventuelt at sida ikke liker brannmuren min. Endret 24. desember 2006 av perpyro Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 OK, lykke til. Flashing gjøres på eget ansvar. Har aldri skjedd noe feil hos meg, men man vet aldri. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Da var DVD brenneren flashet uten komplikasjoner men telleverket for antall soneendringer går fortsatt. Er det slik med denne firmwaren at den teller ned uten å låse brenneren etter at den har kommet til null eller vil den fortsatt forbli låst etter det? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=239 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Da var regionsettingen knekt og bladet med "DVD Region" er borte fra menyen. Softwaresperra ble knekt med DVD Region Killer V2.5. Etter denne lille episoden er jeg svært så overasket over at regionsperra satt så dypt. Kunne til en viss grad forstå at produsenten av brenneren som la inn en slik sperre, men at både Windows og DVD programmer skulle inneholde slike sperrer er svært overaskende for meg. Hvilken interesse har MS og f.eks Power Quest av å legge inn slike sperrer? Det er jo rene konspirasjonen ute og går. Når det er sagt må jeg installere regiondreperen neste gang jeg formaterer maskina eller vil windows se at det er en regionfri spiller og godta det uten å blande seg inn? Takker fortsatt for førsteklasses hjelp. EDIT: DVD Region killer gjorde at ikke DVD brenneren kunne spille av film i windows media player. og real media player. Kjørte backupen jeg tok før jeg installerte DVD Region killer og er da tilbake til start hva software angår. Vil Any DVD være et bra alternativ? Endret 25. desember 2006 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 AnyDVD fiksa soneinndelinga og mere til. Kjempeprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå