Th0mas Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Kom til å tenke på en ting i går, i og med at jeg bruker colgate sitt munnskyll to ganger daglig. Det hevdes at alkohol gjør sjansen for å få kreft i munnhulen vesentlig større. Munnskyll inneholder rundt 20% alkohol, og ved å skylle munnen i 40 sekunder to ganger om dagen, eksponerer man jo munnen til alkohol i mye større grad enn ved å helle den nedpå. 80 sekunders eksponering til 20% alkohol oppnåes vel ikke uten en kveld med meeeget tett drikking. Over tid må da dette være svært negativt med tanke på kreftrisiko? Noen som vet? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) 20% alkohol? Produktet kan brukes fra barnet er 6 år. oj, jeg svelget jeg mamma, ingen fare, du blir bare litt svimmel Endret 24. desember 2006 av Simkin Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Inneholder også et slags brekkmiddel, så jeg tror mamma kan ta det med ro. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er ingen hemmelighet at kosthold i stor grad påvirker risikoen for kreft, men jeg kan ikke forestille meg at bruk av munnskyll har noen målbar innvirkning. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 hvis det er colgate total du bruker ville jeg være mer bekymret over sporene av antibiotika de inneholder og mulig resistante bakterier etter en stund? Var det ikke Colgate Total det? eller blander jeg? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Colgate total ja. Kom bare inn på tanken, siden det unektelig medfører en ganske høy grad av eksponering til alkohol i munnhulen i forhold til vanlig drikking. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Det med Colgate Total var vel litt overdrivelse fra media? Det var vel farlig visst du spiste 2-3 tuber om dagen. Kanskje litt overdrivelse (), men det var snakk om å få i seg store mengder av tannkremen daglig, at det var farlig. Endret 25. desember 2006 av Knut_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå