Gå til innhold

Tror kortet holder seg i 2d modus i 3d mark 06

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Har et x1800xt som jeg tviler på setter opp frekvensene i 3d mark.

Det som så er merkelig ''synes jeg'' er at viss jeg klokker opp via ati toll til frekvensene som det skal ha i 3d modus så scorer jeg plutselig 200 poeng meir.

Nå snakker jeg om scoren som selve skjermkortet får. Totalt så scorer jeg 5200. Når jeg kjører uten å gjøre dette scorer jeg 4600.

Skal det være slik?

Ikke at det er noe alvorleg problem, nokså sikker på at det greier å sette seg selv i 3d modus når jeg spiller.

En annen ting som jeg synes er merkelig. Jeg kjører pe biosen. Når kortet når over ca 70 grader så slår vpu recover inn. Jeg har satt opp viftehastigheten litt i ati tool slik at det holder ca 67 grader når jeg spiller. Da fungerer det fint. Kortet burde vell tåle 70grader? Har og planslipt kjøleren litt og lagt på Artic Silver 05. Kjøleren var skikkelig dårlig slipt, man såg faktisk at dem har frest. Det var etter jeg gjorde dette at det i det hele tatt ble mulig å kjøre kortet med pe biosen.

Vil anbefale andre som sliter med høye temperaturer til å sjekke hvor fin kjøleren er pga slik som den var hoss meg så kan jeg si at de har gjort en drittjobb... :)

Egentlig kan jeg anbefale det pga når jeg ikke spiller holder kortet ned til 45 grader, men somregel er det rundt 50. Tror det låg rundt 60 tidligere. Og det er 67 når jeg spiller, vell og merke at jeg har sått opp vifte hastigheten litt. Men totalt sett så har jeg tjent noen grader på det.

Takker for svar. :)

PS . God jul. ;)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et x1800xt som jeg tviler på setter opp frekvensene i 3d mark.

Det som  så er merkelig ''synes jeg'' er at viss jeg klokker opp via ati toll til frekvensene som det skal ha i 3d modus så scorer jeg plutselig 200 poeng meir.

Nå snakker jeg om scoren som selve skjermkortet får. Totalt så scorer jeg 5200. Når jeg kjører uten å gjøre dette scorer jeg 4600.

Skal det være slik?

Ikke at det er noe alvorleg problem, nokså sikker på at det greier å sette seg selv i 3d modus når jeg spiller.

En annen ting som jeg synes er merkelig. Jeg kjører pe biosen. Når kortet når over ca 70 grader så slår vpu recover inn. Jeg har satt opp viftehastigheten litt i ati tool slik at det holder ca 67 grader når jeg spiller. Da fungerer det fint. Kortet burde vell tåle 70grader? Har og planslipt kjøleren litt og lagt på Artic Silver 05. Kjøleren var skikkelig dårlig slipt, man såg faktisk at dem har frest. Det var etter jeg gjorde dette at det i det hele tatt ble mulig å kjøre kortet med pe biosen.

Vil anbefale andre som sliter med høye temperaturer til å sjekke hvor fin kjøleren er pga slik som den var hoss meg så kan jeg si at de har gjort en drittjobb... :)

Egentlig kan jeg anbefale det pga når jeg ikke spiller holder kortet ned til 45 grader, men somregel er det rundt 50. Tror det låg rundt 60 tidligere. Og det er 67 når jeg spiller, vell og merke at jeg har sått opp vifte hastigheten litt. Men totalt sett så har jeg tjent noen grader på det.

Takker for svar. :)

PS . God jul. ;)

7568569[/snapback]

Hei,

Tror jeg kan svare på det første spørsmålet ditt. Mener nemlig at ATI Tool kjører mer aggressive minne-timinger på skjermkortet enn Overdrive og andre klokke-programmer gjør. Derfor får du 200 poeng mer i 3DMark06.

God Jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...