Yoruk Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Jeg ønsker å kjøpe en ny flatskjerm i prisklassen 15-20,000.- Nå har jeg lest opp og ned i mente om både Plasma og LCD TV; deres muligheter og begrensninger, uten å bli særlig klokere. Er det noen som har konkrete tips i min prisklasse? Jeg skal bruke TV hovedsaklig til TV titting om kveldene via digital parabol. Hva er rette veien å gå i dag? Mange av artiklene jeg har lest er for lengst utdaterte og siden teknologien utvikler seg kjapt, hadde det vært fint med nye erfaringer og tips. mvh, Rune EDIT: Jeg glemte å nevne at jeg også kommer til å koble TV til datamaskinen for web-tv. Endret 24. desember 2006 av Yoruk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Til TV-titting og film gir generelt plasma bedre bilde enn LCD (mens LCD foretrekkes dersom du skal koble til PC-en eller spillemaskiner). Panasonics TH-42PV600 kan trygt anbefales. Den fikk høyest poengsum av alle testede TV-er uansett klasse da forbrukerrapporten testet flat-TV-er. (http://forbrukerportalen.no/test/tv-apparater) Du får den i butikken til ca. 19k, da uten fot som koster ca. 500 kr, litt mer for veggfeste. Endret 24. desember 2006 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 EDIT: Jeg glemte å nevne at jeg også kommer til å koble TV til datamaskinen for web-tv. 7568073[/snapback] Grunnen til at jeg nevnte dette med LCD og data, er at LCD-TV-er har generelt høyere oppløsning, som jo gjør de bedre å f.eks. surfe med. Ellers har man jo innbrenningsproblematikken på plasma, selv om det på nyere TV-er er tilnærmet ikke-eksisterende. Fullskjerms-web-TV innebærer jo også et stadig skiftende bilde, så jeg tror ikke det vil være noe problem. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Panasonic TH42PV60 Denne skal være mulig å få tak i til rundt 15000,- nå, og jeg kan absolutt anbefale denne. skaffet meg en sånn i sommer under Fotball VM og er super fornøyd Dvd og Hjemmekino hadde denne på topp i sin prisklasse. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Panasonic TH42PV60 7573209[/snapback] Til trådstarters bruk er det vel vanskelig å komme utenom denne. Den har fått en del pepper for design, men bildemessig er den i absolutt toppklasse, og sortnivå er også best i klassen. Edit: Jeg leste visst ikke editen. Merk at denne TV-en har en oppløsning på 1024*768, som er 4:3. Dette kan by på litt problemer hvis du ønsker 1:1 pixelmapping, bildet må da strekkes i bredden, noe som kun funker når du ser film. Hvis du kan leve med ikke-native oppløsning går det fint. Endret 25. desember 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå