Muffinman Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 La oss si at man kjøper et hovedkort med to års produsentgaranti fra en norsk forhandler. Forhandleren går konkurs og opphører dermed å eksistere, og etter tre år får man feil på hovedkortet som er reklamasjonsgrunnlag. Om vi går ut fra at et hovedkort har fem års reklamasjonsfrist ihht forbrukerkjøpsloven, kan man da rette denne reklamasjonen til importør eller produsent? Eller er man uten rettigheter siden forhandleren har forsvunnet? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Du kan rette kravet mot norsk representant, dvs importør/leverandør. Edit: Reglene finner du i §35. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#35 Endret 24. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Du kan rette kravet mot norsk representant, dvs importør/leverandør. ...men bare hvis produktet faktisk er levert gjennom denne importøren, noe som kan være synd om den forhandleren du handlet med, som gikk konkurs, har drevet egen paralellimport.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Takker BTW, veldig mett akkurat nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå