Hidden Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg er 99,999% sikker på å ha sett det før, det må da være mulig. Tenker i dette tilfellet på en egen farge på tekst links i menyen, og en annen på selve sidene. Templates.. har egentlig aldri brukt det. Noen som har greie tips om det? Jeg så en artikkel på Hotwired om bruk av Perl og Templates, men de brukte det til å bygge opp et enormt arkiv, noe jeg ikke skal gjøre, men jeg regner med at siten jeg holder på med vil utvikle seg og bli større etterhvert. Det er omtrent en naturlov, tross alt. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 12:50, skrev Hidden:Jeg er 99,999% sikker på å ha sett det før, det må da være mulig. Tenker i dette tilfellet på en egen farge på tekst links i menyen, og en annen på selve sidene. Ja, det går an. Bruk CSS så kan hver link ha sin egen farge, stil osv... Quote: Templates.. har egentlig aldri brukt det. Noen som har greie tips om det? Jeg så en artikkel på Hotwired om bruk av Perl og Templates, men de brukte det til å bygge opp et enormt arkiv, noe jeg ikke skal gjøre, men jeg regner med at siten jeg holder på med vil utvikle seg og bli større etterhvert. Det er omtrent en naturlov, tross alt. Det du sikkert mener er CMS (Content Management System) med dette kan man oppdatere web-siden sin kun ved å ha tilgang til Internett. Man går så inn på sine egne "admin" sider hvor man legger inn artikler osv... Det finnes mange forskjellige CMS scripts på f.eks hotscripts.com. Den mest kjente er vel phpnuke og postnuke. _________________ Commodore 64 C 0,985MHz @ 1.4Mhz m/ vannkjøling Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Ah PHP Nuke ja. Har prøvd det, fikk nesten anfall da jeg følte jeg mistet all kontrollen og fjernet det Likte ikke utseende, vet det kan skreddersys, men jeg har ikke forum uansett, og det er slikt PHP Nuke og lignende portal script retter seg mot (tror jeg). Kort og kjapt, hva blir link class names? Jeg bruker diverse font classes (.main, .menu o.s.v.), ikke noe problem, men har aldri delt opp links i classes på den måten. Blir det samme fremgangsmåte? Hvordan skriver jeg link koden da isåfall? Nå f.eks. puttet jeg inn en farge for å slippe understreking og slikt, tenkte å legge inn en mouseover farge: a:link { font-weight: bold; color: #003366; text-decoration: none; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; letter-spacing: 0px; } a:hover { font-weight: bold; color: #003366; text-decoration: none; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; letter-spacing: 0px; } a:visited { font-weight: bold; color: #003366; text-decoration: none; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; letter-spacing: 0px; } Så hvordan skriver jeg inn nye link classes? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 i stilarket: a.meny link{....} a.vanlig link{...} osv.. i html: <a class="meny" href="noe.no">noe</a> Skjønte du det? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Hmm hva betyr href? :grin: kødda Joda jeg forstår det, og fant nettopp en side om forskjellige classes, thx m8! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå