galskab Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Heisann. Jeg har en IBM thinkpad T42P Tidligere idag spilte jeg WoW. Alt gikk helt fint til det plutselig begynte det å lagge. Jeg prøvde å restarte PCen, men da jeg trykket START->shut down skjedde det veldig lite, så jeg bare holdt inne av knappen.. Da jeg skrudde på PCen igjen logget jeg inn, og en bluescreen kom opp.. det stod noe lignende: *** STOP: 0x0..... så masse tall bortover.... Når jeg starter PCen nå, så kommer ikke den "inloggings-boksen" opp etter windows har loadet. Noen som kan hjelpe? Endret 24. desember 2006 av Vegiboy Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 prøv å ressete biosen.. bruker å funker her, Lenke til kommentar
galskab Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 ok.. jeg er litt noob da.. :/ hvodan gjør man det? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 resette biosen, men det virker fortsatt ikke =( Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Får du trykt f8 og mulighet til å entre safe mode? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Får du trykt f8 og mulighet til å entre safe mode? 7567221[/snapback] skjer det samme Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) En repair trengs nok her. Du må ha winXP cd'n. Det du kan prøve på først er å reparere bootsektoren. Boot fra cd'n og velg å reparere med konsollen. Når du har valgt partisjon kan du prøve å skrive bla. fixboot. Det kan også være verdt et forsøk å kjøre kommandoen bootcfg /rebuild. Om dette ikke løser problemet, må nok en full repair kjøres - altså, ved boot fra winXP cd'n velger du å installere windows, installeringen finner da den windowsversjonen som ligger på hdd, du velger da å reparere den. Forøvrig, GOD JUL! Endret 24. desember 2006 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå