Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et problem fra helvete(mus og tastatur)!

Anbefalte innlegg

Jeg har logitech mus og tastatur. Når jeg starter pcen min funker musen og tastaturen fram til jeg skal skrive passord for å komme inn på brukeren min(home edition). Musen fryser og det er ingen kontakt med tastaturet når jeg skal skrive passord for å logge inn. Dette er mildt sagt jævlig frustrerende. Musen og tastaturet lyser og er ikke ødelagt(ikke usp-en heller), men funker allikevel ikke. Jeg er temelig sikker på at jeg må ha slettet noen drivere under en "oppvask" i pcen. Hvordan kan jeg installere disse driverne på nytt, når jeg ikke kommer inn i windows. Som sagt, musen og tastaturet bare fryser i det jeg skal skrive passord. Det virker som dem ikke er i kontakt med Windows. Det rare er at dem funker i bios. Jeg har lest rundt på mange lignende poster, men jeg føler ikke at noen av dem løser dette problemet. Det jeg lurer på som sagt...: 1. Hvordan kan jeg installere driverne når jeg ikke kommer inn i windows?

2. Finnes det noe gjennoppretingsprogram i bios? (jeg prøvde noe som jeg tror kan være det, men for å opprette måtte jeg trykke på amdinistrator i safe mode..og det klarer jeg ikke)

3. Er problemet at logitech mus og tastatur ikke fungerer eller gjelder det alle typer mus og tastatur? Skaffe nytt tastatur og mus?

NB! Så klart som jeg kan huske, slettet jeg en logitech(ca. 12 mb tror jeg) fil på "fjern programmer" i kontrollpanelet.

Fint om noen kunne hjelpe meg med dette jævlige problemet :ohmy:

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er på bærtur nå men finnes det ikke en innstilling i bios som bestemmer om USB skal styres fra bios eller OS? Kanskje det kan hjelpe?

Uansett så finnes det ikke noen gjennopprettingsfunksjon i bios.

Burde ikke være så vanskelig å koble til et tastatur med kabel for å komme inn i windows å innstallere driveren på nytt. Har du ikke dette selv så finnes det sikkert noen som kan låne deg et.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er på bærtur nå men finnes det ikke en innstilling i bios som bestemmer om USB skal styres fra bios eller OS? Kanskje det kan hjelpe?

Uansett så finnes det ikke noen gjennopprettingsfunksjon i bios.

Burde ikke være så vanskelig å koble til et tastatur med kabel for å komme inn i windows å innstallere driveren på nytt. Har du ikke dette selv så finnes det sikkert noen som kan låne deg et.

7566696[/snapback]

Ja, det er det jeg tenker på. Men jeg er ikke sikker på om jeg har slettet driverne for logitech sitt tastatur og mus eller alle tastatur og mus.

Jeg slettet i hvert fall en fil på 12mb som heter logitech. Men det er rart at pcen nettopp er nødt til å trenge denne logitech filen..Jeg skjønner ikke helt.

Tastaturet og musen er ikke trådløs..hvis det har noe å si..

Endret av MKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...