Gå til innhold

Elendig resultat med Reserator 2.. :(


Anbefalte innlegg

Installerte for første gang i mitt liv idag vannkjøling i pc'n min. Valget falt på Reserator 2 fra Zalman da den så ut til å få gode reviews og var lydløs..

 

Jeg har en Lian Li midi kasse med følgende komponenter: 4 harddisker, dvdrom, 8800gtx SLI, X-Fi lydkort, Enermax Galaxy 1kw PSU, 4GB ram og en QX6700 cpu.. 3x 120mm vifter, foran nede, bak ved cpu, og på siden over PCI slotene.

 

Jeg bruker vannkjøling kun på CPU'n, da jeg ikke har funnet noen blokker til GPU ennå.. System temp ligger på 35 grader, GPU'ene ligger på 60-63 idle.. Dessverre ligger CPU'n på 55-58 grader idle i windows, tilsynelatende uanvhengig av overklokking (den varierer noe men er påfallende høy hele tiden). Skjønner fint lite av dette..

 

Noen tips?

 

Vurderer å bytte kjøling om jeg ikke får dreisen på dette.. noen som har erfaring med CoolIt greiene?

Endret av uberowo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Pumpa ser nå ut til å snurre som normalt der nede.. lyser blått og ikke noe piping.. :D Jeg husket kjølepasta ja, riktignok den som fulgte med zalman greiene men.. burde vel ikke være SÅ dårlig.. Fikk inntrykk av at den satt fint på cpu'n også, er ikke så mange alternative monteringsmetoder såvidt jeg kan se.. Så om den ikke sitter godt ned til passer den rett og slett ikke.. :) Tenkte litt på at jeg kanskje tok for MYE pasta men det burde vel ikke ha SÅ mye å si? Legger ved bilde av plassering..

 

img0087ws8.jpg

Lenke til kommentar

Hva slags program trenger jeg da? Har som nevnt over en quad core intel cpu.. Bruker nTune greiene i windows, men bios tempen er også høy, om enn noe lavere.. Kabinettet mitt er så ryddig det er mulig å ha det om jeg skal få koblet til alle komponentene. ;) Det er ingen knekker på kablene og ingen spesielt brå vinkler egentlig.. Kablene er muligens litt i lengste laget riktignok.. Hørte noen her sa i en tråd at de bør være så korte som mulig..?

 

 

Når jeg fyrer opp en spill tar det 5-10 minutter før pc'n bluescreener, så jeg tipper cpu'n ER for varm altså.. ikke bare en feilvisning.

Lenke til kommentar

Har oppdatert til nyeste bios.. Usikker på hvorfor jeg har kjølinga så langt unna pc'n.. Tenkte først det var gunstig siden pc'n genererer varme, men har i ettertid lest at kablene helst ikke skal være så lange, så mulig jeg bør endre på det.. Synes uansett temperaturen er merkelig høy..

 

Lastet ned "Core Temp" programmet som viser merkbart høyere temp enn nTune.. Idle temp etter at pc'n har stått på en stund er nå rundt 63-66 grader..

 

Har googla litt og det virker som den genererer endel varme ja, men ikke så mye som dette.. :)

 

Angående hva jeg bruker pc'n til: Jeg bytter ut hoved-pc'n pc'n min ca hver 18 måned (skjermkort hvert år som regel) og siden jeg har grei økonomi og bruker mye tid foran pc'n kjøper jeg like godt den beste hardwaren tilgjengelig. Jeg har til enhver tid to pc'er stående, slik at pc nr to da gjerne er oppunder 3 år før den blir byttet ut. Jeg er en ganske kravstor "gamer" som liker meget god flyt i spillene jeg spiller.. Dette stiller som kjent solide krav til pc'n. (Etter min mening er f.eks Oblivion nærmest uspillbart på min nåværende 4800+ med 7800GTX i 1600x1200..) I tillegg har jeg endel hjemmeLAN med kompiser som også spiller, og da er det greit å ha to pc'er stående som kan brukes til dette formålet. :)

 

Burde nok utfra et 18 måneders perspektiv kjøpt dual core nå, men utfra nevnte 3 års perspektiv føltes det litt risky..

 

 

Jeg vurderer å kjøpe en større kasse og kanskje en annen vannkjølingsløsning som er litt hissigere enn denne "passive".. Får knote litt til.. Har ikke hatt tid til å bytte pasta og montere blokka på nytt osv ennå.. For mye familie-piss i jula.. :(

Endret av uberowo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...