Gå til innhold

Kjøp av hovedkort.

ZoLan

Anbefalte innlegg

Jeg har sterke planer om en oppgradering av min gode, gamle "sliter". Har ærlig talt ikke mest peiling på alt av hovedkort og CPU'er etc, så da kan jeg jo like godt spørre dere der ute som har peiling. Har vært inne på Anbefalinger på HW.no, og der står det om et kort de selger på Databutikken.com til kr. 1046,- og heter EPoX EP-8KHA+ KT266A

Prisen synes jeg er overkommelig, da jeg ikke hadde tenkt å blakke meg helt. MEN.... så har jeg fått med meg et ord; RAID

Mine spørsmål er:

1. Er dette HK bra nok? Har tenkt på CPU AMD Athlon XP 1600+

2. Burde jeg legge penger i et HK som inkluderer RAID?

3. Hva er forresten RAID?

Er kjempehappy for hjelp til dette :grin:

ZoLan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste her på hardware.no som har kjøpt seg 266a hovedkort har kjøpt akkurat det Epox kortet da det er bilig .

Det har og fått brae testresultater på pcworld.no sin stortest av nye hovedkort til Athlon/XP,

De tester 9 kort og Epoxkortet ble NR 2 :smile:

sjekk selv testen her:

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/ho...-a-ddr_nov2001/

Så det er ett bra kort ser det ut til ,ivertfall til den prisen.

Men det eneste du må være forsiktig med når du monterer det er og ikke ødelegge/skrape undersiden av kortet da det er noen "duppedingster" der som lett kan bli skadet :sad: (det eneste negative ved kortet :sad:

ellers virker det som sagt helt ok :smile:

Enn annen sak er Databutikken.com sin dårlige service og trege leveringstid ,noe enn del av oss har erfart :sad: men men vis du tar sjansen så ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...