Gå til innhold

Når kan jeg få lov til å være dps som warrior?


Anbefalte innlegg

Skalvise, hvor mye damage migation har du med dette utstyret da? Hvis vi sier at 10% zerker og 10% dodge nuller ut hverandre har du likevel noe parry, rundt 5% tenker jeg. Dette i tillegg til damage migation HAR endel å si mot melee..

7574034[/snapback]

 

overkant av 50% reduction. Hjelper dog ikke mye når naxx bosser slår meg for 5-6k. Dodge og evasion fra roguer har mye mer og si en plate.

7574338[/snapback]

 

Altså, "hjelper dog ikke mye"..? ;) Ser man på matematikken så gjør det de facto det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skalvise, hvor mye damage migation har du med dette utstyret da? Hvis vi sier at 10% zerker og 10% dodge nuller ut hverandre har du likevel noe parry, rundt 5% tenker jeg. Dette i tillegg til damage migation HAR endel å si mot melee..

7574034[/snapback]

 

overkant av 50% reduction. Hjelper dog ikke mye når naxx bosser slår meg for 5-6k. Dodge og evasion fra roguer har mye mer og si en plate.

7574338[/snapback]

 

Altså, "hjelper dog ikke mye"..? ;) Ser man på matematikken så gjør det de facto det.

7574367[/snapback]

 

eh nei, en oneshot er en oneshot..

Lenke til kommentar

I endgame instancer/guilds vil det alltid være behov for tanking. Både for å ha noen som holder aggro, og for at denne personen skal ta så lite skade som mulig. Fightene i endgame instancer er bygget opp forskjellig, noen bosser har mye armor, noen har nesten ingenting. Noen bosser har også mange adds som må tankes. En warrior må alltid tilpasse rollen sin i forhold til fighten han står ovenfor. Noen ganger kan han gå DPS, andre ikke.

Og warrior DPS er veldig gear dependant.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har spilt litt warrior i det siste, men lurer på..: Hvilken lvl tror dere jeg får lov til å være dps istedenfor tank i instances?

Liker ikke å tanke ettersom jeg har så mye mer dps som jeg kunne gjort.

7566205[/snapback]

 

Det er eit fritt spel, gjer kva du vil.

Merk at personer blir sure dersom du nekter å tanke visst det ikkje er tank i gruppa. Har ikkje noke imot dps warriors, kan jo lett overta agro frå healers og tåler meir. Har ikkje stun då, hovudfordel med rogue i grupper.

Lenke til kommentar

Egentlig trist at klassen heter WARRIOR. Når man velger den, forventer man å være en som går i front med sverdet hevet og slakter alt foran seg. Man forventer ikke å sitte og spamme 3-4 forskjellige skills mens alle de andre gjør all skaden.

 

Klassen burde hett SUPPORT ikke Warrior.

Særlig hvis man har spilt mange AD&D-type RPG's (Baldurs gate, neverwinter nights osv), der Fighter alltid er klassen som denger hardest i kamp.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Må nok påstå at Blizzard ikke har håndtert "klassekampen" veldig bra. Warrior er jo en essensiell klasse, hvertfall i utgangspunktet. I det siste har det virket som warriors blir strippet for evnen til å tanke bedre enn paladins og druids. Paladins og druids tanker kanskje ikke bedre enn warriors, men med tanke på forholdet de har mellom de forskjellige rollene sine gjør de det litt for godt, etter min mening.

Blir spennende å se om det blir noen endringer utover. Blir det ikke det ser jeg for meg mye harabald.

Lenke til kommentar
Må nok påstå at Blizzard ikke har håndtert "klassekampen" veldig bra. Warrior er jo en essensiell klasse, hvertfall i utgangspunktet. I det siste har det virket som warriors blir strippet for evnen til å tanke bedre enn paladins og druids. Paladins og druids tanker kanskje ikke bedre enn warriors, men med tanke på forholdet de har mellom de forskjellige rollene sine gjør de det litt for godt, etter min mening.

Blir spennende å se om det blir noen endringer utover. Blir det ikke det ser jeg for meg mye harabald.

7576585[/snapback]

 

Ler..

 

Er du healing speccet paladin kan du faen ikke dpse en dritt. Blir mer outlasting..

Er du healing speccet kan du forsåvidt tanke noe i 3 sekunder.. etter det blir det ping-pong.

 

Druids derimot..

 

Tanker flott selv med healing specc, og healer flott i feral-specc..

Lenke til kommentar
Må nok påstå at Blizzard ikke har håndtert "klassekampen" veldig bra. Warrior er jo en essensiell klasse, hvertfall i utgangspunktet. I det siste har det virket som warriors blir strippet for evnen til å tanke bedre enn paladins og druids. Paladins og druids tanker kanskje ikke bedre enn warriors, men med tanke på forholdet de har mellom de forskjellige rollene sine gjør de det litt for godt, etter min mening.

Blir spennende å se om det blir noen endringer utover. Blir det ikke det ser jeg for meg mye harabald.

7576585[/snapback]

 

Ler..

 

Er du healing speccet paladin kan du faen ikke dpse en dritt. Blir mer outlasting..

Er du healing speccet kan du forsåvidt tanke noe i 3 sekunder.. etter det blir det ping-pong.

 

Druids derimot..

 

Tanker flott selv med healing specc, og healer flott i feral-specc..

7578206[/snapback]

 

Har du noen gang spilt Paladin til 60? ;)

Lenke til kommentar
Må nok påstå at Blizzard ikke har håndtert "klassekampen" veldig bra. Warrior er jo en essensiell klasse, hvertfall i utgangspunktet. I det siste har det virket som warriors blir strippet for evnen til å tanke bedre enn paladins og druids. Paladins og druids tanker kanskje ikke bedre enn warriors, men med tanke på forholdet de har mellom de forskjellige rollene sine gjør de det litt for godt, etter min mening.

Blir spennende å se om det blir noen endringer utover. Blir det ikke det ser jeg for meg mye harabald.

7576585[/snapback]

 

Ler..

 

Er du healing speccet paladin kan du faen ikke dpse en dritt. Blir mer outlasting..

Er du healing speccet kan du forsåvidt tanke noe i 3 sekunder.. etter det blir det ping-pong.

 

Druids derimot..

 

Tanker flott selv med healing specc, og healer flott i feral-specc..

7578206[/snapback]

 

Har du noen gang spilt Paladin til 60? ;)

7579006[/snapback]

per-stian har nesten skrevet hovedoppgave over hvor håpløse paladins er.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har spilt litt warrior i det siste, men lurer på..: Hvilken lvl tror dere jeg får lov til å være dps istedenfor tank i instances?

Liker ikke å tanke ettersom jeg har så mye mer dps som jeg kunne gjort.

7566205[/snapback]

 

5-mans? 2H tanking ftw hvis du og healere har greit gear. Veldig morro, men healerne må jobbe litt mer :) Bare bruk Defensive stance, så går alt greit. FIkk et smil om munnen en gang jeg vant DPS-meters som tank i SM :)

 

Hvis du er den eneste heavy classen må du regne med å tanke på en eller annen måte.

 

Men som sagt, en warrior blir aldri dedikert DPS, med mindre han kan kontrollert out-dpse rogues, noe som er feil.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har spilt litt warrior i det siste, men lurer på..: Hvilken lvl tror dere jeg får lov til å være dps istedenfor tank i instances?

Liker ikke å tanke ettersom jeg har så mye mer dps som jeg kunne gjort.

7566205[/snapback]

 

5-mans? 2H tanking ftw hvis du og healere har greit gear. Veldig morro, men healerne må jobbe litt mer :) Bare bruk Defensive stance, så går alt greit. FIkk et smil om munnen en gang jeg vant DPS-meters som tank i SM :)

 

Hvis du er den eneste heavy classen må du regne med å tanke på en eller annen måte.

 

Men som sagt, en warrior blir aldri dedikert DPS, med mindre han kan kontrollert out-dpse rogues, noe som er feil.

7584144[/snapback]

 

Warriors kan kontrollere DPS, men ikke redusere threat verdier annet enn å gå i zerker/battlestance for -20% passiv threat reduksjon. Stor forskjell.

Lenke til kommentar

Hadde en 10 siders lang diskusjon på forumet vårt om hvorfor dps-warriors måtte betale dkp for tank geared sitt (se: dreadnaught, også 4h), endte med at de fikk beskjed om at de måtte revurdere sin posisjon i guildet da deres primary rolle er tanking, og at det ikke skulle være noe problem (kun gothik igjen på dette punktet) å ha 4 dreadnaughts nå. Dette førte til at ene warrioren leavet, og han har ikke nytt guild ennå :w00t:

Lenke til kommentar

Om dere har dps-warriors med tanking som primærrolle burde de vel ikke være dps-warriors i det hele tatt.

Warriors kan fint gå 2h i dagens 5/10-mannsinstanser.

 

OT: Ellers synes jeg det er litt for mange warriors som forteller andre klasser hvilken rolle de har (healere). Forvent ikke at en pala/druid/prest skal heale deg i feks bg's. Og om de gjør det så takk dem for det. Eneste mere pinlige enn en dårlig gearet warrior som skriker ut om heal er vel en dårlig gearet pala som gjør det samme :)

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke problemet jeg er arms warrior har gåt prot også men ser ikke problemet med og gå arms i instens har kansje endel mindere armor defens og ikke fult så imba skills men får fortere rage og kan ikke bli disarma hadde bedere agro en main tank flere ganger det er jo egentlig jævelig morro og tanke

7568739[/snapback]

 

Nei, man blir disarmet i PVE selv med det nye talentet som warrior har fått på arms-treèt.. Det er litt fucket, men jeg blir hele tiden disarmet i PVE når jeg spiller på min warrior :nei:

Lenke til kommentar
Om dere har dps-warriors med tanking som primærrolle burde de vel ikke være dps-warriors i det hele tatt.

Warriors kan fint gå 2h i dagens 5/10-mannsinstanser.

 

OT: Ellers synes jeg det er litt for mange warriors som forteller andre klasser hvilken rolle de har (healere). Forvent ikke at en pala/druid/prest skal heale deg i feks bg's. Og om de gjør det så takk dem for det. Eneste mere pinlige enn en dårlig gearet warrior som skriker ut om heal er vel en dårlig gearet pala som gjør det samme :)

7586927[/snapback]

 

Skyld på blizzard for å balansere warrior-pvp rundt det å ha en bråte healere som fotfølger deg :hrm:

En solo warrior er en pala uten heals, stun og bubble, som ikke kan bruke skills pga rage før man er på 10% hp ;)

Litt overdrevet selvsagt, men det er slik det ofte føles.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...