Gå til innhold

Når kan jeg få lov til å være dps som warrior?


Anbefalte innlegg

Men syns det er gale at warriorene eier dps meteret så jævli som de gjør, en klasse som ble bygget for tanking burde imo ikke gjøre så sinnsyk skade, syns de reine dpsklassene egentlig burde eie dpswarriors for å si det sånn. Selvfølgelig har de ganske bra gear, men anyway..

 

Eneste de ikke har er threat reduction(?) men blir som oftest ikke problemet visst en har en god mt (endgameinstancing)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
warrior er TANK, du har rolla feil char om du ikke liker å tanke. du er griseheldig om du får være dps warrior i highend guild. ingen som rekrutterer en dpswarrior.

 

Tydelig at du ikke har peilig på hva du snakker om. Alle highend guilds har opp til flere dps warriors, faktisk flere dps warriors enn de har tanks.

7569078[/snapback]

da må jeg si at tidene har virkelig forandret seg siden jeg var i highend guild, jeg slutta å raide for ganske nøyaktig 1 år siden. da hadde vi 2 warriors som var dps. og kanskje 8-10 som var tanks. at alle highend guilds i dag har flere dps warrs enn tanks overrasker meg. men du har sikkert rett.

Lenke til kommentar
Men syns det er gale at warriorene eier dps meteret så jævli som de gjør, en klasse som ble bygget for tanking burde imo ikke gjøre så sinnsyk skade, syns de reine dpsklassene egentlig burde eie dpswarriors for å si det sånn. Selvfølgelig har de ganske bra gear, men anyway..

 

Eneste de ikke har er threat reduction(?) men blir som oftest ikke problemet visst en har en god mt (endgameinstancing)

7569152[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt problemet...

Selv om de ble til for å tanke.. Hvorfor skal det da være galt at de gjør dps også når de utleverer god dps?

Da er det vel egentlig ikke noe problem spør du meg :S

Lenke til kommentar

er jo litt forskjell på en naxx geara furywarrior og en hei-jeg-er-level-60-med-ice-barbed-spear i scholo, strat og lignende. Så støtter det i PuGs og warrioren er ukjent så SKAL han bruke defence gear og skjold og TANKE. Ikke løpe som en fis og la magen tanke hele tia.

Så frem til du får deg ubergear må du nok tanke :)

Lenke til kommentar
Dere av dere som ikke forstår at det er galt at en fury-warrior gjør mer skade enn en rogue.. Tenk litt da. Skal en warrior ha ekstrem hp, ekstrem dps OG plate? Hvorfor skal en ønske å ta med seg en rogue da? ;)

7569848[/snapback]

 

Hva hjelper "ekstrem" hp og plate i endgame raiding? Riktig.. ingenting. Bare se i instancer som AQ og Naxxramas, både rogues og warriors topper dmg listene, men warrior har ingen fordel av evt mere hp og plate.

Lenke til kommentar
Dere av dere som ikke forstår at det er galt at en fury-warrior gjør mer skade enn en rogue.. Tenk litt da. Skal en warrior ha ekstrem hp, ekstrem dps OG plate? Hvorfor skal en ønske å ta med seg en rogue da? ;)

7569848[/snapback]

 

Hva hjelper "ekstrem" hp og plate i endgame raiding? Riktig.. ingenting. Bare se i instancer som AQ og Naxxramas, både rogues og warriors topper dmg listene, men warrior har ingen fordel av evt mere hp og plate.

7569979[/snapback]

 

For ikke å snakke om at mange bruker leather/mail items for bedre stats.

 

En warrior i damagegear er like overlevelsesdyktig som en rogue. Hvis du får aggro er du død, og en rogue har mye mer evasion enn en DPS warrior.

Lenke til kommentar

Det som er dritt med Tank warriors. Er at når du tanker kan du aldri være afk i 5 min i en instance. Hvis du er trøtt, sliten eller ikke i form til å spille den dagen . Da er det mye diggere å være en dps class som du kan bare spamme 1 eller 2 knapper :) IMO

Endret av andiss
Lenke til kommentar
Det som er dritt med Tank warriors. Er at når du tanker kan du aldri være afk i 5 min i en instance.  Hvis du er trøtt, sliten eller ikke i form til å spille den dagen . Da er det mye diggere å være en dps class som du kan bare spamme 1 eller 2 knapper :) IMO

7572189[/snapback]

 

Livet var lettere som rogue, ja.

Lenke til kommentar
warrior er TANK, du har rolla feil char om du ikke liker å tanke. du er griseheldig om du får være dps warrior i highend guild. ingen som rekrutterer en dpswarrior.

 

Tydelig at du ikke har peilig på hva du snakker om. Alle highend guilds har opp til flere dps warriors, faktisk flere dps warriors enn de har tanks.

7569078[/snapback]

da må jeg si at tidene har virkelig forandret seg siden jeg var i highend guild, jeg slutta å raide for ganske nøyaktig 1 år siden. da hadde vi 2 warriors som var dps. og kanskje 8-10 som var tanks. at alle highend guilds i dag har flere dps warrs enn tanks overrasker meg. men du har sikkert rett.

7569406[/snapback]

 

For ett år siden, så var vel verken Naxx eller AQ40 i WoW?

 

som regel så er det, utifra deg jeg har erfart i naxx... 4-5 tanks, som må belage seg på å tanke storsett hele tiden, siden det er mange "packs" med mobs i naxx... også er det kanskje en 4-5 warriors også som er rein dps, alt ettersom hvor mange andre dps klasser / healer klasser osv det... på patchwerk var de dps warrioene gull verdt... :D

 

PS: sjekk Decimator (pvp film) han ene der er med i decimation, 4. i verden til å ta ned kel'thuzad, anyway, det er en pvp film, men tro meg... han går DPS i endgame instancene også ;) dem regnet på det, og iløpet av patchwerk fighten, så hadde han 1460dps... det er heavy saker..

Lenke til kommentar
er jo litt forskjell på en naxx geara furywarrior og en hei-jeg-er-level-60-med-ice-barbed-spear i scholo, strat og lignende. Så støtter det i PuGs og warrioren er ukjent så SKAL han bruke defence gear og skjold og TANKE. Ikke løpe som en fis og la magen tanke hele tia.

Så frem til du får deg ubergear må du nok tanke :)

7569732[/snapback]

 

Ah, en som har forstått det. Når man snakker om å tanke WC og SFK, er det en stund til det er verdt å bruke warrior til noe annet enn tank i instancer.

 

Men, pytt, nå blir jo druider bedre tanker enn warriors uansett, så.. fritt frem for dps-warriorer.

Lenke til kommentar
Dere av dere som ikke forstår at det er galt at en fury-warrior gjør mer skade enn en rogue.. Tenk litt da. Skal en warrior ha ekstrem hp, ekstrem dps OG plate? Hvorfor skal en ønske å ta med seg en rogue da? ;)

7569848[/snapback]

 

Ekstrem hp: Med fury gear fra aq40/naxx har jeg den nette sum av 4400 ubuffet hp. Er det mer enn roguer? nei.

 

plate: Zerker stance = 10% mer dmg taken, fury gear = under 10% dodge, i en fury spec har du minimalt/ingenting i parry. En fury warrior er MYE mer "glass cannon" enn en rogue.

Lenke til kommentar
Dere av dere som ikke forstår at det er galt at en fury-warrior gjør mer skade enn en rogue.. Tenk litt da. Skal en warrior ha ekstrem hp, ekstrem dps OG plate? Hvorfor skal en ønske å ta med seg en rogue da? ;)

7569848[/snapback]

 

Ekstrem hp: Med fury gear fra aq40/naxx har jeg den nette sum av 4400 ubuffet hp. Er det mer enn roguer? nei.

 

plate: Zerker stance = 10% mer dmg taken, fury gear = under 10% dodge, i en fury spec har du minimalt/ingenting i parry. En fury warrior er MYE mer "glass cannon" enn en rogue.

7573942[/snapback]

 

Skalvise, hvor mye damage migation har du med dette utstyret da? Hvis vi sier at 10% zerker og 10% dodge nuller ut hverandre har du likevel noe parry, rundt 5% tenker jeg. Dette i tillegg til damage migation HAR endel å si mot melee..

Lenke til kommentar

I vanlige 5 eller 10 mans instancers kan du ofte dps tanke, MEN dette er vanskligere og da trenger du oppegående healere. du kan dps tanke ALT! her selv tatt ned neffy med meg tanket ca 60% og ned. da mener eg i dps gear og bruker en combo av dps spells og tanke spells, var i def stance.

om du e dps eller tank, e d viktigste av du holder aggro. men med en blå gearet druid som MH, og du har 4k hp i dps gear. da skal du være forsiktig.

Lenke til kommentar
Skalvise, hvor mye damage migation har du med dette utstyret da? Hvis vi sier at 10% zerker og 10% dodge nuller ut hverandre har du likevel noe parry, rundt 5% tenker jeg. Dette i tillegg til damage migation HAR endel å si mot melee..

7574034[/snapback]

 

overkant av 50% reduction. Hjelper dog ikke mye når naxx bosser slår meg for 5-6k. Dodge og evasion fra roguer har mye mer og si en plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...