Gå til innhold

oppsett av ny maskin + valg av skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei, har desverre blitt ganske utdatert når det gjelder hardware det siste året, men vurderer nå å kjøpe ny maskin, da den gamle begynner å bli noe skranten.

Har satt opp følgende oppsett, og lurer på om det ser noenlunde passende ut?

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

Cooler Master Centurion 531 Sølv

Club3D Geforce 7950 GT 512MB PCIe

Takk for hjelpen, Stian Karlsen.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for kjappt svar : )

Altså, hvorfor er X1950XT er lurere valg (jeg er som sagt litt utdatert)

Tingen er at jeg kjører mye linux, og der er nvidia helt klart best på drivere, men hvis et ati kort passer mye bedre sammen med dette oppsettet bør jeg kanskje satse på det allikevel.

Lenke til kommentar
synest du har valgt et litt vel dyrt hovedkort her. jeg har asus p5b til 1100,- og det er helt fantastiskt....

har ikke ati tatt seg litt opp på dette med linux støtte?

7566250[/snapback]

Hei.

Jo, Ati har tatt seg opp en del, men tror fremdeles at Nvidia ligger litt lengre fremme, men en del av grunnen til at jeg vil ha et nvidia kort er at jeg aldri har hatt et nvidia kort sammen med linux, hadde vært kjekt å prøve : )

HK er rimelig dyrt ja, er kanskje litt overkill? Vet ikke, men tenker at det vil holde lenge fremover, og at jeg kan oppgradere maskinen etterhvert uten å måtte bytte ut hk, men burde kanskje gå for et billigere, folkens?

Lenke til kommentar
Har sett litt på MSI GeForce 7900 GTO 512 MB

Regner med at det er et rimelig godt kort som vil yte ganske bra sammen med overstående oppsett.

7566596[/snapback]

er ett fett kort det der.....men er nok ute av både produksjon og buttikker etter det jeg skjønner.

HK er rimelig dyrt ja, er kanskje litt overkill? Vet ikke, men tenker at det vil holde lenge fremover, og at jeg kan oppgradere maskinen etterhvert uten å måtte bytte ut hk,

tror at et vanlig HK til 1200,- lar seg oppgradere like bra? vet ikke helt hva du tenker på men, alle kort har jo mulighet for mange hdd, pci kort. eneste er hvis du skal kjøre sli. cpu oppgraderign kan jo være chipsett avhengig, men vi vet jo ikke hva som blir oog komme...

hva blir du og bruke maskina til?

Lenke til kommentar

et "vanlig" 775 hk til 1200 funker greit dersom du ikke skal gjøre noe spesielt, dvs overklokke og denslags. men om du er en av de som helst vil ha masse innstillinger osv, så bør dui nok gå for et litt dyrere, som f.eks abit aw9-d max (til ca 2k) eller det du har linka til selv.

men om du kjøper et billigere hk, så kan du spytte mer kr i skjermkort og få deg et DX 10 kort. 8800GTS nærmere bestemt. yter veldig bra og er fra nvidia. tipper vi får se en fin pris på dette kortet rett over jul

ellers så synes jeg du burde kjøpe et annet kabinett. coolermaster lager kun gode kabinett dersom de heter stacker. i prisklassen din så er lian li pc7 scand v.2 et mye bedre valg. innmaten i de billigere CM kassene er dårlig, trang og stygg. alu hele veien som i lian li er veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...