Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC oppgraderer...

Anbefalte innlegg

nja..endelig har dem forstått at 128kbit i upload ikke er helt utholdeligt!

dem oppgraderer fra 768/128 - 1024/256

og 384/128-512/128

desverre hjelper dette lite når man har sett hva Firstmile.no prøver å tilby! :smile:

men får jo håpe det hjelper littegrann i mellomtiden mens vi venter på firstmile.no ! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå har UPC en god stund tilbydt 384 ut mot 50kr ekstra i måneden da :wink:

Det tragiske er at vi som betaler for ekstra uthastighet ikke vil får 1024/512, men 1024/384. Tilbudet om ekstra uthastighet blir altså vesentlig dårligere for oss med Chello+

Dermed står man igjen med disse alternativene:

512/128 - 379kr

512/384 - 428kr

1024/256 - 499kr

1024/384 - 548kr

Dette er IMO gode priser dersom UPC faktisk klarer å levere disse hastighetene med unntak av det raskeste alternativet. 49kr ekstra for 128k ekstra uthastighet framstår som tragisk, og enda mer tragisk er det at jeg kommer til å velge det siste alternativet. Å gå *ned* i fart vil jo være en gedigen nedtur.

btw å sammenligne med firstmile blir for dumt. Firstmile har enda ikke levert en DSL linje, mens UPC har levert kabel i mange år. Skal man sammenligne så må man ta det generelle prisnivået, ikke ta helt spesielle selskap. Også Firstmile sitt tilbud fremstår jo som elendig når man sammenligner med BBF :wink:

I'm an übercool OP on #HW.no @ undernet :cool:

// [email protected] //

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-11-22 15:18 ]

Lenke til kommentar

Anders Leipsland: Du er vel en av de heldige som bor i et område som UPC KAN/vil tilby høyere upload hastighet,desverre har dem ikke brydd seg med å tilby alle det...

Jeg er HELT enig at dem burde tilby 1024/512 når du velger chello+ samt den ekstra uploaden!

Jeg lurer på et par ting:

Med 384kbit i upload blir det mer stabilt ?

Lavere ping i Online spill ?

kan du sende OG motta på samme tidspunkt UTEN å miste omtrent all downloading hastighet ?

Da er du eventuelt heldig ! :wink:

Sitter å sliter litt med mitt chello+ abonnement.

Får kun MAX 65 kb/s og høy USTABIL ping i online spill..alt henger seg..skulle tro det var packet loss...men det er det ikke..ms stiger fra 30-400 og da henger alt seg...

har sendt 2 klager til upc..virker som om de har gjort litt...men ikke nok...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt UPC i noen år og er veldig fornøyd med stabilitet. Har konstant ping mot de servere jeg spiller på (mot UK ca 50)Det går sjeldent tregt og streamingen er bra :eek:) pluss at det ikke er noen limit på nedlasting (enda)

Har forresten 128/768 og er fornøyd med det....prøvde også 256/768 men da ble pingen min høyere (?) ca 100 mot samme server som jeg hadde 50 på. Har nå "nedgradert" til 128 og pingen er tilbake på det normale...nemlig 50 !

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 15:34, skrev Prog_Kick:

Du er vel en av de heldige som bor i et område som UPC KAN/vil tilby høyere upload hastighet,desverre har dem ikke brydd seg med å tilby alle det...

Sorry, glemte at det ikke var et tilbud til alle :oops: Sånn går det når man er bortskjemt vet du =)

Quote:

Med 384kbit i upload blir det mer stabilt ?

kan du sende OG motta på samme tidspunkt UTEN å miste omtrent all downloading hastighet ?

Problemet med at når du har en ut trafikk så synker farta inn er fortsatt til stede, men det er problemet ble vesentlig redusert for meg da jeg fikk høyere utfart.

Å ha 1 upload og 1-3 downloads pågående samtidig går fint med akseptable hastigheter. Når jeg hadde 128k ut så var det treigt bare å surfe på webben bare jeg hadde en upload gående. Med høyere uthastighet så forsvant det problemet helt :smile:

Quote:

Lavere ping i Online spill ?

Jeg spiller for lite til å kunne si noe sikkert her, men jeg merka ikke noen forbedring. Nå skal det sies at jeg som regel hadde god ping også før jeg fikk høyere uthastighet da :smile:

Quote:

Sitter å sliter litt med mitt chello+ abonnement.

Får kun MAX 65 kb/s og høy USTABIL ping i online spill..alt henger seg..skulle tro det var packet loss...men det er det ikke..ms stiger fra 30-400 og da henger alt seg...

har sendt 2 klager til upc..virker som om de har gjort litt...men ikke nok...

Har du prøvd å bytte modem? Bruker du noe form for T-ledd? Har du et annet uttak du kan teste?

Modemet og coaksen i huset er veldig vanlige årsaker til dårlig og ustabil oppkobling, men at det er UPC er ikke usannsynlig det heller :wink:

Lenke til kommentar

Kan jo altid ta turen opp på det lokale kontoret og bytte modem..tviler på det er uttaket pga har aldri opplevd noen lignende problemer...

tror jeg får mase litt på dem ang det med 512 i upload hvis man betaler +49 kr pr mnd :smile:

har riktignok et t-ledd men det har ikke vært noe problem før...

Er på jobb for øyeblikket skal se om jeg finner noen annen løsning på det med uttaket :smile: har ledninger ca 3 meter bak meg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 16:46, skrev Prog_Kick:

Kan jo altid ta turen opp på det lokale kontoret og bytte modem..tviler på det er uttaket pga har aldri opplevd noen lignende problemer...

En ting er ihvertfall sikkert - det er veldig mye tull med de nye Motorola-modemene som de prøver å pushe på folk. Nei, hvorfor kunne de ikke holde seg til Terayon? :sad:

Lenke til kommentar

hmm..morsomt..jeg har fått 384 i upload hastiget :smile: :smile: :smile:

Bor i Haugesund..vet ikke hvorfor..men har bare plutselig fått det..

jeg har bestilt tidligere men fikk da beskjed om at det ikke var tilgjengelig ! :sad:

så jeg bestilte på hmm..mandag... og nå har jeg fått det :smile:

wohoo!

Så at en som hadde fått ping problem når han oppgraderte...

får ikke håpe det er dette som er problemet... :sad:

Men sender nå med 40 kb/s :smile:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...