rvmossi Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Heisann! Jeg har nettopp klappet ihop en ny pc til søstern min. Men når jeg starter den opp for å installere windows går alt veeeldig sakte, når "Trykk en tast for å starte opp fra cd-rom" kommer opp og jeg trykker tar det en stund før "Kontrollerer maskinvareblablabla" kommer og etter det tar det 4-5 minutter før blåskjermen med smådrivere og partisjoner kommer. Når jeg har valgt partisjon windows skal installeres på og restartet pc`en kommer jeg så langt som "Trykk en tast for å starte opp fra cd-rom...." så stopper alt. videre skjer det ingenting. Specs: Chieftec 400W PSU AMD 64 X2 Dualcore 4200+ CPU ECS NForce4 AMD2 Hovedkort 1GB DDR2 240Pin Radeon x1600pro 256DDR3 skjermkort 80GB HD Harddisk og Cd-rom er allerede prøvebyttet. Takker for all hjelp og ønsker alle en riktig god jul og et godt nyttår! Endret 23. desember 2006 av rvmossi Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg hadde masse problemer med et nForce4-sli hovedkort og samme prosessor som deg. Etter mange uker med plunder, fant jeg ut at både CPU og RAM var kaputt. Anbefaler deg å teste med annen cpu og minne om mulig... Om ikke annet så har du hvertfall elimintert de som feilkilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå