Gå til innhold

Sette kopisperre på eigne dvder?

narnold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal brenne ut noen dvder av noen konsert opptak jeg har, og lurte på om noen vet hvordan jeg kan sperre disse for videre brenning? slik at det ikke går an å ta kopi av dvden? Jo vanskeligere det er å bryte denne sperren jo bedre, men takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal brenne ut noen dvder av noen konsert opptak jeg har, og lurte på om noen vet hvordan jeg kan sperre disse for videre brenning? slik at det ikke går an å ta kopi av dvden?  Jo vanskeligere det er å bryte denne sperren jo bedre, men takker for alle svar. :)

7565601[/snapback]

Nå har jeg hørt dette også! Sette kopisperre på egen dvd! :!:

Når tilogmed platebransjen slutter med kopisperrene, så er det en privatperson som sikkert har kopiert masse musikk og filmer, vil sette på kopisperrepå egen dvd! :!:

LOL sier jeg bare :D

Lenke til kommentar
Hei!

Skal brenne ut noen dvder av noen konsert opptak jeg har, og lurte på om noen vet hvordan jeg kan sperre disse for videre brenning? slik at det ikke går an å ta kopi av dvden?  Jo vanskeligere det er å bryte denne sperren jo bedre, men takker for alle svar. :)

7565601[/snapback]

Når hele platebransjen sliter med å sette effektive kopisperrer, så ville jeg ikke tro en enkeltperson uten store kunnskapen til emnet kunne løst dette problemet. ... :innocent:

Lenke til kommentar

hehehe, ja.

Veit godt at ein person med litt kompetanse lett fjerner den allikevel, men det er fordi jeg har avtalt med bandet (Paul Dianno) at det kun skal vere til personlig bruk, og vil derfor ikke at den skal kunne kopieres videre uten noen som helst hindring. og har lovet at de folkene som var med å laget den skal få hver sin kopi, og tror ikke noen av dem har kompetanse til å bryte sperra noen som helst form for sperrer, men hvem som helst kan trykke "kopier dvd" :) Fint om noen vet om noen måte å gjøre dette på! :)

Lenke til kommentar

Du har vel noe som heter "Content Scrambling System" til dvd, Men korleis det virker

er et annet spørsmål...er vel hacket siden det kom ut i 1996 :hmm:

Om det skal spilles av på pcer, så funker vel Digital Rights Management (DRM) ?

veit ikke om det går på dvd format, men wmv format osv funker det!

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ble litt irritert over svarene som kom inn her. Trådstarter kommer med ett seriøst spørsmål, riktignok på noe som er ekstremt vanskelig å gjennomføre, men fortsatt ett seriøst spørsmål. Så får han masse hets angående dette med en eneste gang, av den grunnen at de færreste vet hvordan dette gjøres, da kan dere vel heller si dette da, nemlig at sjansene for at det er mulig er heller små uten en del pro utstyr. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å si kan dere vel liksågodt drite i å si noe?

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg ble litt irritert over svarene som kom inn her. Trådstarter kommer med ett seriøst spørsmål, riktignok på noe som er ekstremt vanskelig å gjennomføre, men fortsatt ett seriøst spørsmål. Så får han masse hets angående dette med en eneste gang, av den grunnen at de færreste vet hvordan dette gjøres, da kan dere vel heller si dette da, nemlig at sjansene for at det er mulig er heller små uten en del pro utstyr. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å si kan dere vel liksågodt drite i å si noe?

7567289[/snapback]

Så så, ingen vits i bli irritert, her er det snakk om lit godmodig erting :)

Narnold lurer bare på om det går og har vel da kanskje ikke fått med seg at kopi sperrer er for det meste ubrukelige.

Men Ashmantle er inne på noe, med et vannmerke så ble jo noen avslørt da de piratkopierte en film før den kom på kino, men husker ikke hvem og hva. Men en god ide.

Men du verden for et spørsmål, kopi sperre på egen dvd :!:

Lenke til kommentar

Problemet er at at har fått streng beskjed av Paul Dianno med band at den skal KUN vere til privat bruk, og ønsker å gi hver sin kopi til de som var med å jobbet, men gjøre det vanskeligere for dem å kopiere videre. JA, jeg veit at de fleste kopisperrer ikke er noe problem å knekke, det kan jeg også få til, men på den måten har eg iverfall gjort et forsøk på å forhindre videre spredning.

Tusen takk til alle som har svart seriøst :) Vannmerke? hva mener dere med det? at det feks står et nesten ikkje synlig inviduelt tal i eit hjørne for eksempel, og så har eg liste over hvem som har hvilket tall? Dette høres jo ikke så dumt ut :)

Endret av narnold
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...