k1mzor Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 En kamerat av meg har 2 maskiner, og samme ip adresser på begge. Jeg lurte på om det fantes et program som gidde maskinene forskjellige adresser. Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Windows er jo meget godt egnet for dette.... Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Jaha. Kan du utype deg litt, jeg er ikke helt kunskapsrik når det gjelder nettverk. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kan han ikke bare sette to forskjellige ipadresser på maskinene? Skal være ganske umulig at to maskiner får utdelt samme ipadresse. (Kverulanter og "allvitere", ja det er mulig, men i dette tilfelle tror jeg neppe det) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) En kamerat av meg har 2 maskiner, og samme ip adresser på begge. Jeg lurte på om det fantes et program som gidde maskinene forskjellige adresser. 7565459[/snapback] Hadde jo vært greit om du utdypte dette litt. Er det f.eks. internett eller LAN vi snakker om? Du kan ikke ha to PC'er (dvs nettverkskort) med samme IP på samme nett, det fungerer ganske enkelt ikke. Men er jo fullt mulig å bruke f.eks. remote desktop eller en slags "proxy". Endret 23. desember 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Er det LAN eller WAN-adresse vi snakker om her? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) 2 maskiner, på samme router. Alstå LAN. Levrandøren er catch. Endret 23. desember 2006 av Xyprotec Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 umulig å ha to pcer på samme ip i et nettverk men du tenker nok på samme ip fra internett? altså til routern er det en ip mens den deler ut en lokal ip til hver maskin mener jeg... hvis det er en svitsj er det en annen sak... Bountyhunter Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Vell jeg vet ikke, men han skal registere seg på sider der det bare er lov med en ip-adresse, og broren er registrert der. Der har ialefall samme ip adresse på nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Vell jeg vet ikke, men han skal registere seg på sider der det bare er lov med en ip-adresse, og broren er registrert der. Der har ialefall samme ip adresse på nett. 7565739[/snapback] Registrer via proxy da.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Sidan det er snakk om å resgisterer seg ein plass antar eg at det gjeld offisiell ip, og ikkje lan-ip. Som privatkunde ser det ikkje ut som ventelo gir muligheiten for fleire iper. Sansynlegvis har du dynamisk ip i tillegg så eit tips er å la modemet vere av til leasinga går ut og fornye ipen etterpå. Dermed vil du få ny ip tildelt og du kan registere deg på den aktuelle plassen. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 stikkordet her er NAT .. enkelte leverandører (som f.eks nextgentel) opererer med en ekstern ip (WAN) og uendelig antall intenre iper (lan). Dette er mulig da routeren router trafikk som fra wan ipen til de riktige lan ipene, folk utenfra nettverket vil kun se WAN ipen. Begrensningen ligger hos leverandøren ... Lenke til kommentar
warneck Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Uten at jeg insinuerer for mye her, er det vel strengt tatt snakk om en slags warez/BT-side. Eventuelt kan det være en side for web-games, men disse tillater flere brukere under samme IP så lenge de ikke er interaktive i samsvar med hverandres interesser. Når det gjelder WAN-IP. Altså IP-en som dere kommuniserer ut mot resten av IPV4-nettverket så er den kjøpt opp og gitt av levrandøren, som du her sier er catch. Sist jeg sjekket saken var det muligheter for å ha flere enn én ip-adresse hos catch, så dette får han kontakte dem om. Koster vel rundt 100kr/mnd, tviler på at dette er aktuelt - Bare slik at han skal kunne registrere seg på samme nettside som broren. Tror nok disse brødrene må lære seg å dele. Han kan forsøke seg med proxy, men disse er som oftest svartelistet eller transparente (dvs du er ikke 100% anonym). Om du skal ha noen form for kvalitet med 100% anonymousity må du betale. Så her igjen kommer prinsippet jeg førte med "100kr/mnd" Og til deg texaco, WOOT? "Enkelte leverandører operer med en ekstern ip (WAN)" ?? Har du hørt om noen levrandører som per dags dato putter hele kundesullamitten i et INTERNT nettverk og gir de ÉN wan-ip ut mot andre ISP'er, eller bare holder alle for seg selv? Håper du vet at LAN (Local Area Network) og WAN (Wide Area Network). Innenfor et LAN kan det være et "uendelig" antall IPV4-iper, en god del milliarder for å være mer nøyaktig, akkurat det samme med WAN. Men, WAN regnes som hele verden. LAN derimot, kan være et liten nettverk innenfor ditt hus fire vegger, og derfor kan det være én 192.168.0.1 i LAN1, og én 192.168.0.1 i LAN2, men bare én 192.168.0.1 i WAN, også kjent som hele verden Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Og til deg texaco, WOOT? "Enkelte leverandører operer med en ekstern ip (WAN)" ?? Har du hørt om noen levrandører som per dags dato putter hele kundesullamitten i et INTERNT nettverk og gir de ÉN wan-ip ut mot andre ISP'er, eller bare holder alle for seg selv? 7566166[/snapback] Jepp, er flere sprøe ISP'er som tilbyr bredbånd via "antenner", og som egentlig setter kundene i et LAN med én delt WAN tilknytning og IP. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Gå på www.ctunnel.com og gå videre til siden derfra. Det er en online proxy (fungerer som et shell). Derfra får du en annen IP og kan registrere deg med den Endret 24. desember 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Sidan det er snakk om å resgisterer seg ein plass antar eg at det gjeld offisiell ip, og ikkje lan-ip.Som privatkunde ser det ikkje ut som ventelo gir muligheiten for fleire iper. Sansynlegvis har du dynamisk ip i tillegg så eit tips er å la modemet vere av til leasinga går ut og fornye ipen etterpå. Dermed vil du få ny ip tildelt og du kan registere deg på den aktuelle plassen. 7565811[/snapback] Om jeg ikke tar feil så gir Ventelo (tidl Bluecom gjorde iallefall det) flere ip'er. Skyt meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
8086 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) "Enkelte leverandører operer med en ekstern ip (WAN)" ?? Har du hørt om noen levrandører som per dags dato putter hele kundesullamitten i et INTERNT nettverk og gir de ÉN wan-ip ut mot andre ISP'er, eller bare holder alle for seg selv? Vår nettleverandør (tidligere Nexans) på Elvehavn Brygge i Trondheim opererer med interne private subnett. Hver abonnent får et eget privat subnet i 172.25.0.0/32 s.a. hun ikke skal kunne spre virus/ormer videre til andre på internettet. Dette umuliggjør peer-til-peer internt, såvel som "aktiv seeding" i BitTorrent, men det er visst ikke så viktig... Alle abonnentene i blokka (flere hundre) deler den samme eksterne ip-en (en Ventelo-adresse). Endret 24. desember 2006 av 8086 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Om jeg ikke tar feil så gir Ventelo (tidl Bluecom gjorde iallefall det) flere ip'er. Skyt meg om jeg tar feil 7567175[/snapback] Du har rett, de gjør det. Hvertfall når jeg var kunde. De deler ut hvertfall 2 dynamiske IP-adresser til hver kunde. Løsningen her er å kjøpe deg en svitsj, om du ikke har fast IP-adresse da. Det hadde jeg når jeg var kunde hos Catch. Det hadde alle kunder fra førsten av Endret 24. desember 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå