Medisinmannen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Skal ha meg en ny Cpu snart og jeg tenkt å kjøpe fra en nettbutikk. Har hørt at steppingen har mye å si for overklokkingen, noe jeg skal Tenkte derfor om dere vet om det går ann å skifte stepping, eller ganske enkelt spørre om jeg kan få den steppingen på nettbutikken? Takker for svar. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Den eneste muligheten måtte være å spørre nettbutikker om de kan åpne et par OEM-prosessorer og se hva de har, men jeg vet ikke om de vil gå med på det. Boxed-prosessorer er selvfølgelig utelukket pga. forsegling/garanti. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Den eneste muligheten måtte være å spørre nettbutikker om de kan åpne et par OEM-prosessorer og se hva de har, men jeg vet ikke om de vil gå med på det. Boxed-prosessorer er selvfølgelig utelukket pga. forsegling/garanti. 7565257[/snapback] Trodde info om stepping stod på boxed eskene, mener å huske det var tilfelle med Intel, hvertfall for noen år siden. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Får vel bare sende en email å høre... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 kindings: nå sitter jeg med en OEM-prosessor her, så det får jeg ikke sjekket, men når du sier det kan jeg godt tenke meg at det stemmer. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 CPUen er jo synlig i både retail og oem versjoner...så burde vel gå fint å få det du vil ha viss butikken tilbyr det lille ekstra Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Fikk svar for noen dager siden nå: shg oppgir vare beskrivelse og om du går på amd ser du steppingen. Skrev de. Steppingen er E6 (?). Netshop viste ikke, men når den kom kunne de kansje oppgi den... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 "Steppingen" finner man ved å kikke i vinduet på boksen: og lese bokstavene på prosessoren: Her er det bokstavene CDBHE og års- og ukenummeret 0526 man skal konsentrere seg om. De kan forteller mer om overklokkingsegenskapene enn bare steppingkoden (f.eks E6) som man finner i programmer. Lenke til kommentar
fdl Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hvilken stepping er best da? (til overklokking) Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kommer helt an på hva slags prosessor du skal ha det. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Opteron 165? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 på C2D har jeg hørt at det er ukenummeret som er avgjørende for overklokkingsegenskapene.. Vet ikke helt.. Tord Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 på C2D har jeg hørt at det er ukenummeret som er avgjørende for overklokkingsegenskapene.. Vet ikke helt.. Tord 7607899[/snapback] Høres litt rart ut at ukenummer skal bety så veldig mye for overklokke egenskaper, skulle i utgangspunktet tro at stepping og fabrikk var viktigere.. Ettersom f.eks C2D stort sett er samme CPUer, så må det i såfall være at endel "dyre" CPUer blir merket med lavere modellnummer enn de egentlig er ratet til enkelte uker for å tilfredstille etterspørselen. Evnt at det får forskjellige forsendinger med silisium med avvikende kvalitet? Det siste høres litt rart ut, da jeg trodde kravet til kvalitet her var jevnt over meget høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå