HoaXed Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hællæ, Kan hende det har blitt skrevet før, men fant ikke noe. Jeg ønsker å filme og/eller bare ta bilde av feks en person forann en blå bakgrunn for så å enkelt kunne bytte ut bakgrunnen med en annen. Godt eksempel er nyhetsopplesere hvor dette gjøres hele tia, og grafikk legges på. Hvordan kan jeg gjøre det samme, enkelt og greit? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det kalles bluescreen! Lit vanskelig og forklare. Og det kommer ann på hvilket program du bruker. Lenke til kommentar
nicowiz Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Har du noen gode ideer hvordan f.eks photoshop kan automatisk markere ett objekt slik jeg kan kopiere det uten å måtte manuelt gå rundt hele bildet? (mener å ha sett at dette går) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Det med bluescreen har jeg bare sett gjort med film. Endret 24. desember 2006 av anki91 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg har et slikt program på mobilen Hvis bakgrunnen er ensfarget spiller det ikke noen rolle hvilken farge den er Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det kalles bluescreen! Lit vanskelig og forklare. Og det kommer ann på hvilket program du bruker.Les denne tråden for litt meir rundt emnet.Har du noen gode ideer hvordan f.eks photoshop kan automatisk markere ett objekt slik jeg kan kopiere det uten å måtte manuelt gå rundt hele bildet?(mener å ha sett at dette går)Du kan jo prøve med Magic Wand. Om heile bakgrunnen er i same farge og det er eit klart skilje mellom person og bakgrunn, vil det gå raskt å merke bakgrunnen. Det med bluescreen har jeg bare sett gjort med film.Ja, det er vel der det er mest brukt, og av naturlege grunnar. Å fjerne bakgrunnen på eitt enkelt bilete er ingen stor sak, men å gjere det same på film/video, der ein kan ha tusenvis av bilete, er noko heilt anna. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Poenget er at man erstatter fargen med et annet klipp/bilde. Man stiller inn hvilken farge som skal bort/erstattes så man trenger ikke blå bakgrunn f.eks. Når det gjelder film og "bluescrenn" så kan man bruke Adobe Premier som jeg har brukt det med under skoleprosjekt. Desverre betal program. Hvis du har photoshop og tar magic wand og haker vekk Contigous vil den fargen du trykker på bli markert samme hvor den ligger i bildet. Så klart er dette dumt hvis du har den fargen i klærne dine. Bluescreen metoden blir også kalt keying (uttales hvertfall slik, vet ikke om det er slik det skrives) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 så kan man bruke Adobe Premier [...] Desverre betalprogram.Det finst mange program som kan gjere dette med video. ZS4 og Debugmode Wax er to gratisprogram med mogelegheit for keying (det vert skrive slik ja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå