Gå til innhold

Total War: Medieval 2 spørsmål tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er "automanage" bra?

Eller går alt rett vest dersom jeg bruker dette??

8357427[/snapback]

Hvis du tenker i forhold til slag så bruker jeg det stort sett bare i forbindelse med rebels og sieges for om du kjemper mot en annen nasjon kan du nesten være sikker på at du ikke klarer å utslette hæren, men at en del av den flykter.

 

Hvis du tenker i forhold til å styre byer og lignende så må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd det da jeg ikke har hatt det helt store behovet for dette.

Lenke til kommentar
Er "automanage" bra?

Eller går alt rett vest dersom jeg bruker dette??

8357427[/snapback]

Hvis du tenker i forhold til slag så bruker jeg det stort sett bare i forbindelse med rebels og sieges for om du kjemper mot en annen nasjon kan du nesten være sikker på at du ikke klarer å utslette hæren, men at en del av den flykter.

 

Hvis du tenker i forhold til å styre byer og lignende så må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd det da jeg ikke har hatt det helt store behovet for dette.

8357662[/snapback]

 

Thnx :thumbup:

Lenke til kommentar

Har dere noen spesiellt gode taktikker på slagmarken som er verdt å dele?

 

Jeg pleier nesten alltid å stille infantriet på en rekke, sende Kavalriet bort, forbi fienden, slik at når fienden angriper min rekke angriper jeg dem bakfra med Kavalriet. Da får fienden panikk og slaget er vunnet!

 

Har fienden masse Kavalri går ikke dette alltid like fint, ettersom fiende Kavalriet går etter ditt Kavalri, når du kommer for nær...

Lenke til kommentar
Har dere noen spesiellt gode taktikker på slagmarken som er verdt å dele?

 

Jeg pleier nesten alltid å stille infantriet på en rekke, sende Kavalriet bort, forbi fienden, slik at når fienden angriper min rekke angriper jeg dem bakfra med Kavalriet. Da får fienden panikk og slaget er vunnet!

 

Har fienden masse Kavalri går ikke dette alltid like fint, ettersom fiende Kavalriet går etter ditt Kavalri, når du kommer for nær...

8379119[/snapback]

Taktikken din er nok den mest klassiske, men likevel en svært effektiv en!

 

Hvis fienden har masse kavaleri kan du nok likevel klare å angripe infanteriet hans fra siden eller bakfra, bare du klarer å bruke mindre plass på manøvreringen, like effektivt blir det nok neppe, og du er også avhengig av at folkene hans router før kavaleriet hans peiser inn i ditt. Mulig du kan klare å oppholde kavaleriet hans med noen spydfolk? Men dette fordrer at du har flere tropper enn ham.

 

Det du kan forsøke er å charge en bra kavalerienhet mot en infanterienhet midt i troppen hans, slik charge er nå kan du klare å fullstendig eliminere infanterienheten. Idet effekten av charge har gitt seg sender du inn infanteri og lar kavaleriet gå gjennom fronten og charge inn i andre folk bakfra. Dette kan føre til unødvendige tap i tilfelle kavaleriet ditt ikke klarer å bryte gjennom, noe som fort skjer hvis hestene ikke klarer å charge skikkelig.

 

Har du færre tropper er det en fordel om du klarer å splitte hans tropper, eller oppholde noen av dem med horsearchers e.l.

 

Mot f.eks mongolene som har endel hester, har jeg hatt suksess med artilleri beskyttet av spyd, gjerne som sniker seg ut av sideportene i en beleiret by.

 

Ellers er cannontowers noe som fullstendig tar knekken på AI'en når du angriper ut fra en by. Litt trist egentlig, men man kan jo ikke la vær å angripe ut fordi man har cannontowers, og en feil ser ut til å gi deg cannontowers hvis du har beste mur og ballistatowers, mulig det er andre ting som f.eks kanoner eller no som må være tilstede også.

 

Har også skrevet noe om dette i strategitråden på dette forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8170277

Lenke til kommentar

En idé når du charger er å beordre kavaleriet til å springe bak enheten du vil de skal angripe. Vet ikke hvorfor, men det virker som de router fortere på den måten. Dette fungerer enda bedre hvis du har mange kavalerienheter. Da beordrer du dem til å stille seg opp i formasjon bak fienden, og dermed springer de på rekke istedenfor på skrått inn mot én av enhetene.

Lenke til kommentar
Men hvor langt ut i spillet er det før man kan sette ut spikes?

Jeg er i år 1230-1240 og ingen av mine kan sette ut spikes

8381672[/snapback]

Engelske Langbowmen, Yeoman Archers, Dis. Longbowmen

Polske Lituanian Archers

Tyrkiske Janissary Archers

 

Er såvidt jeg vet de eneste unitene som kan sette ut "stakes". Janissary Archers må du bygge ganske mange nivåer av barracks for å få, men om du bygger effektivt kan du klare å ha dem også i 1230-1240

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...