pOOf Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Lurer bare litt på hva som er normal CPU temperatur på en bærbar PC? Min ligger vanligvis på 70-80 grader bare med vanlig surfing eller tekstbehandlig. Før jeg satte i en ekstra RAM-brikke, var temperaturen nesten halvparten. Av og til blir den over 90 også, og sa blinker det en advarsel, og av og til må jeg bare slå den av for den er såvarm på undersiden. Dette er vell ikke normalt? Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Bumper denne litt, da jeg virkelig lurer. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Bumper denne litt, da jeg virkelig lurer. 7581375[/snapback] Normal cpu temp bør være 45/55 ved idle så du har en veldig høy temp som kan skade din maskin... Du skriver du har satt inn ny rambrikke og det kan være mulig den krangler med de andre brikkene og kjører maskinen på unormal hastighet.... "bytt brikke" Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Får kjøpe meg en annen ram brikke da kanskje. Endret 26. desember 2006 av Dubster Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 prøve først kanskje? Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) prøve først kanskje? 7583373[/snapback] Prøve hva for noe? Endret 27. desember 2006 av Dubster Lenke til kommentar
ols Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 prøve først kanskje? 7583373[/snapback] Prøve hva for noe? 7584066[/snapback] å ta den nye brikken ut for enkelt å eliminere en mulig feilkilde. men har du sjekket i taskmanager om det er noen tvilsomme prosesser som surrer og går i bakgrunnen. prosessorbruk skal være tilnærmet null på en sunn maskin, når den ikke brukes til noe spesielt. det kan oppstå feil og konflikter av flere slag som bevirker uønsket prosessorbruk. er det først en konflikt kan det fort være snakk om konstant 100% prosessorbruk, og da blir det nettopp så varmt som i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 ja, eller faktisk gå enda lenger og prøve en annen brikke før den kjøpes! Du vil fort merke om det hjelper vil eg tro Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Nei, ingen tvilsomme prosesser. 5 % +/- blir brukt hele tiden. Da kjører jeg IE, og en nedlastingsklient. Temperaturen min var 52 grader få sekunder etter at jeg startet maskinen i dag. Nå, 20 min senere ca er den 63 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå