ApolloC Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Sliter med at PCen restarter når jeg åpner filmklipp - dette skjer både i VLC og Windows Media Player. Får gjerne litt lyd som hakker og svart bilde i 2-3 sekunder før maskinen blir vrang. Mistenker feil innstillinger, drivere eller codecs - noen som har erfaring og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Mastertage Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Sliter med at PCen restarter når jeg åpner filmklipp - dette skjer både i VLC og Windows Media Player. Får gjerne litt lyd som hakker og svart bilde i 2-3 sekunder før maskinen blir vrang. Mistenker feil innstillinger, drivere eller codecs - noen som har erfaring og kan hjelpe meg? 7564895[/snapback] Etter egne erfaringer vil jeg tro datan din begynner å bli sliten! sjekka lyd kort og skjerm-kort? og hvor ofte diskfragmenterer du datan? det er mange vesentlige ting du burde tenke på! Men er det bare når du skal se videoklipp det blir rot? kanskje det er på tide å kjøpe seg ny pc hvis den begynner å bli gammel!? Kanskje du kjører for mange programmer. kanskje du ikke har nok kjøling til å kjøre filmer samtidig med alt det andre:P Skal ikke si jeg kan dette, men jeg har opplevd det samme og da kjøpte jeg ny data siden jeg ikke hadde noen som helst erfaring med dette. i dag hadde jeg kanskje prøvd å rense opp i datan og hadde sjekka om jeg hadde for mange progammer som kjørte samtidig! Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Begynn med det Mastertage foreslo. Hvis det ikke ordner seg da, kan du prøve å avinstallere og så reinstallere skjermkortdriver. Evnt. formater, og hvis ikke gjentatte omstarter ikke hjelper da: sleng hele driten ut vinduet Lenke til kommentar
ApolloC Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 PCen tilhører broren min. Problemet er at han har forbausende svak innsikt når det gjelder PCer, og har en tendens til å forkludre det som måtte være mulig å ødelegge. Hver gang jeg kommer hjem i feriene finner jeg nye problemer som jeg må forsøke å ordne opp i. Diskfragmentering kjøres aldri, han rensker aldri opp med Ad-Aware osv, laster naivt ned suspekte "antivirus"-programmer når han får opp advarsler om at PCen er infisert med virus av pop-ups etc, etc... PCen er ikke spesielt gammel, men det er nok bare på utsiden. Jeg skal forsøke med nye drivere og se litt nærmere på hvor mange programmer som kjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå