Erijk Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 pr dags dato har jeg og min far kjøpt oss canal digital, parabol. Og da har vi fått en sånn grå fin liten boks, bak der er det en kabel runding som kalles spdf eller noe lignende, det står i manualen at den kan kobles til hifi anlegg/hjemmekinoen.. Og da lurer jeg på, hvordan kabel skal jeg bruke der til hjemmekinoen/anlegg. Ja, jeg er helt blank på dette området her, derfor jeg spørr /hauer Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Plugghullet er en minijack. Det du trenger er en minijack til 2xRCA. Sjekk først at det er line in i form av RCA eller minijack på anlegget "Koblingsskjema" Sat Receiver ---------------- Anlegg 1: Om deere har minijack i anlegget. minijack -------------------- minijack 2: Om det er RCA plugger i anlegget. ----------- Sort RCA (-) minijack----| ----------- Rød RCA (+) RCA er vanlige phonoplugger som du finner bak på alle vanlige forsterkere og TV apparater. Sjekk manualen til anlegget om du er usikker eller oppgi merke og modell så finenr vi det fort ut. Håper dette hjalp. God Jul Endret 24. desember 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Ok, skjønte ikke helt poenget ditt. Tatt noen bilder av boksen og kablene jeg har Kan jeg bruke noen av disse kablene? evt hva jeg trenger / hauer edit: dårlig kvalitet pga mobil-kamera. Endret 24. desember 2006 av hauer Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Ok, SPDIF - Sony/Philips Digital Inetrface Format - er en standar for overføring av digitale lydsignaler. Om anlegget kun har analog inngang må du bruke en SCART - RCA overgang, om anlegget størrer S/PDIF er det bare å koble en enkel koaxkabel mellom SAT receiver og anlegg. De to øverste kablene er en splitter for signal ut fra minijack, hhv. hun/han og til RCA hun, den nederste er fra minijack til minijack, han - han. Ta et bilde av ræva på anlegget også så skal jeg se om du kan få svar før ribba er ferdg Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 hvordan kabel skal jeg putte inn i canal digital boksen? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Såvidt jeg kan se har du ikke riktig plugg... Var det disse kablene som fulgte med? Jeg vil tro at det du trenger er en koax med RCA hanplugger i begge ender slik som dette: Imidlertid mp anlegget ha inngang for digitallyd for at dette skal virke. Er det et komponentanlegg kjøpt hos en hiFi butikk, eller en "minianlegg" fra Elkjøp el.l? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå