Åsmund Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Jeg syns huske jeg leste noe om at du kunne kjøpe en kontroller for sd eller dimm ram. Det var slik at du kunne utnytte gammal ram om du hadde mange av de. Jeg har prøvd å finne dette men uten hell. Er det noen som husker dette? Kansje hukommelsen min er feil? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hm, nei det må være bare tull tror nå jeg. Tenk for en dårlig ytelse du ville fått pga. dårlig timing på ram-brikkene. Først blir det forsinkelse pga overgangen, og deretter får du den dårlige timinga på selve ram-brikkene. Eller tenker du å bruke rammen som harddisk? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Jeg syns huske jeg leste noe om at du kunne kjøpe en kontroller for sd eller dimm ram. Det var slik at du kunne utnytte gammal ram om du hadde mange av de. Jeg har prøvd å finne dette men uten hell. Er det noen som husker dette? Kansje hukommelsen min er feil? 7564835[/snapback] Hvis du mener omformere til å montere SDR + omformer i DDR-sloter, så har jeg aldri sett det. Om du tenker på tilleggs-kontrollere i form av ekspansasjons-kort (samme prinsipp som f.eks. SATA-kort) tror jeg ikke man finner det heller. Og dette ville ikke kunne erstatte vanlig RAM siden grensesnittene nok er en god del for trege. Det som geir__hk foreslår, dvs PCI-kort som benytter mange minnebrikker som en slags harddisk, finnes det vel en eller to av på markedet. Den jeg har sett heter vel iRAM såvidt jeg husker, men jeg tror den bruker DDR1. Så på spørsmål om man får utnyttet gammel SDR SDRAM i noen andre sammenhenger enn hovedkort som er designet for denne minnestandarden, tror jeg nok at svaret i alle tilfeller er nei. Endret 24. desember 2006 av Quintero Lenke til kommentar
Ventrue Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Uten at dette hjelper trådstarter i noen grad, så synes jeg å erindre at det en gang fantes omformer/konverter fra 30-pins SIMM til 72-pins SIMM. Lurer på om en kompis av meg hadde slikt en gang i tiden. *mimre litt* Edit: Glemte jo selvfølgelig å nevne at jeg ikke har hørt om slike omformere i ettertid. God Jul Endret 24. desember 2006 av Ventrue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå