Gå til innhold

Xbox360 får mer og mer japansk support.


Zylar

Anbefalte innlegg

Isn't that enough? In any normal year, it would be. But we're entering into the beginning of the third year of production for Xbox 360 games (developers started Xbox 360 games in early 2005). Developers know the system better than before; they're no longer confused by the triple-core processors.

 

The console has sold well, and will most likely hit the projected 10 million unit mark by January 2007 (worldwide). Publishers are taking note, and they're happy about it. Microsoft has challenged Sony on every level and, at least for the moment, has taken the market share lead in the next-gen console race. Exclusives that were once mainstay titles on Sony's platform are no longer. Grand Theft Auto IV will ship day and date on Xbox 360 and PS3. Assassin's Creed will ship on both systems, too. SEGA's Virtua Fighter 5 will now ship to Xbox 360, and even though it's late, Guitar Hero II will hit the console in spring 2007.

 

It's enough to turn American and European publishers around. For the most part, U.S. and Euro companies have been on board Microsoft's plan. But to turn Japanese publishers into Microsoft believers? Ha ha! We're kidding you, right? We've been drinking too much Christmas grog! Too much mulled wine. Too much damned Microsoft Kool-Aid. Right?

 

Nope.

 

We're as sober as the Pope. Watch and see how other Japanese publishers react. Mark our words here: Other publishers, other big-name Japanese publishers aside from Capcom (how we love thee, Capcom), will begin putting their once Sony exclusives on Xbox 360. And, in some cases, they'll put them on Xbox 360 first.

 

Don't believe us? Watch for Namco and Konami in 2007. We're still not certain whether Metal Gear Solid 4 will hit Xbox 360, but if numbers (of units sold) do the talking, count on its arrival to Xbox 360 sometime after the PS3 version.

 

What about Namco? We're sworn to secrecy, but the tide is changing here too. Prepare for some real Namco hardcore gaming love in 2007.

 

Overall, Sony has reacted with alarm, anger, confusion, and is now realizing it must deal with this new situation: It isn't the console leader anymore. Oh yeah, almost forgot. Then there are Mistwalker's Blue Dragon and Lost Odyssey, two highly anticipated Japanese RPGS exclusive to the console. And, oh yes, did somebody say something about Resident Evil 5?

 

http://xbox360.ign.com/articles/749/749547p7.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de må virkelig stå på om de skal klare få noen % av markedsandelen der borte. Om dette er nok får tiden vise.

 

Da blue dragon ble lansert solgte Xbox 360 - 35,343 konsoller (December 4th - Dec 10th). Uken etter solgte de 17.168. Så blir det spennende å se hvordan salget blir de neste 2-3 ukene. Hvis salget fremdeles går såpass ned så har ikke blue dragon den helt store effekten. Men flere gode spill vil nok øke salget en del.

Lenke til kommentar
Får håpe at blue dragon selger godt i usa og europa da. For 100-200 k solgte eksemplarer er vel ikke nok til å betale strømmen til utviklerene ;) Men xbox 360 eierene fortjener å få noen gode RPG spill.

7565025[/snapback]

 

Ja. PS har ALTFOR mange gode RPG-spill :p

 

Blue Dragon er en flopp. 360 vil aldri gjøre det bra i Japan. Er ikke det dette handler om. Det handler om at japanske utviklere i mye større grad vil utgi spillene sine til Xbox 360 også.

7565057[/snapback]

 

Hvordan kan du mene at Blue Dragon er en flopp fordi 360 aldri blir noen suksess i Japan? 360 er jo en suksess i Europa og USA, og Blue Dragon kommer til begge kontinentene, så det er litt tidlig å si.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Blue Dragon er en salgs flopp i Japan. Ikke til å komme vekk ifra det. Har vel ikke passert 100K enda og spørs vel om det i det hele tatt vil gjøre det.

 

Samme med Lost Planet, det solgte bare 20K der første dagen. Faktum er at 360 vil aldri selge bra i Japan. Stor releaser som BD og Lost Planet nå beviser det.

 

Men siden 360 gjør det såpass bra utenfor Japan, særlig USA, så har ikke japanske utviklerne noe særlig annet valg enn å slippe spillene på 360 også.

Lenke til kommentar
hvis det skjer 

vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg

 

 

hvis mgs blir multiplatform    fordi konami/sony  kan ikke synke så lavt

7565265[/snapback]

 

MGS4 er så godt som garantert for 360 nå.

Du vet at MGS2 kom ut til Xbox ? Vil ikke være noen særlig sensasjon at det kommer ut på 360 også.

 

Så du burde vel begynne finne ut av hvor du skal gjøre av deg...

Lenke til kommentar
hvis det skjer 

vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg

 

 

hvis mgs blir multiplatform    fordi konami/sony  kan ikke synke så lavt

7565265[/snapback]

 

MGS4 er så godt som garantert for 360 nå.

Du vet at MGS2 kom ut til Xbox ? Vil ikke være noen særlig sensasjon at det kommer ut på 360 også.

 

Så du burde vel begynne finne ut av hvor du skal gjøre av deg...

7565297[/snapback]

 

MGS2: Substance ja... men det er vel ikke helt det samme som MGS2?

 

EDIT: IGNORER DETTE!

EDITEDIT: ...tror jeg...

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...