Gå til innhold

Webshop med fakturabetaling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann! Noen som vet om noen webshopper som godtar betaling via faktura? (ikke forhåndsbetaling). Skal betales fra utlandet, og faktura er ENESTE løsningen. Takk for svar :-)

7564608[/snapback]

Så å si alle nettbutikker selger på fatura, men du må være kreditt verdig. Så du må vel ha en firma.

Komplett, MPX og microplex for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Er en privatperson, og har ikke noe firma. Hva er alternativene da?

7565530[/snapback]

Eventuelt så kan du snakke med dem, å høre om det er en mulighet for å sende fakturan i forkant..

Dvs. Du bestiler.. Dem sender faktura.. Du betaler.. Dem sender bestilingen.. :-)

(Vi gjør til tider slik på arbeid, hvis kunder absolut skall ha faktura, men ikker er kreditt verdig.. :thumbup: )

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Kan du ikke betale med VISA?

7565735[/snapback]

Jo, det var derfor jeg laget dette emnet :thumbdown:

Tolket det dithen at du måtte ha faktura fordi du skulle betale fra utlandet. Det var kanskje litt feil. :)

Ingen mulighet for å bestille, få varen og fakturaen samtidig?

7569920[/snapback]

Det er stor risiko for bedriften å gi privatpersoner kjøp på kreditt.

For mange svindlere der ute.. Da må du nok i det minste gjennom en kredittsjekk, og få en spesialavtale om fakturakjøp. Enklere hvis du har et firma e.l.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg du skal få problemer med. Spesielt siden varen skal sendes til utlandet.

Ingen oppegående nettbutikker sender varer til personer i utlandet på kreditt.

Kan du ikke få noen i Norge til å bestille og betale for deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Heisann! Noen som vet om noen webshopper som godtar betaling via faktura? (ikke forhåndsbetaling). Skal betales fra utlandet, og faktura er ENESTE løsningen. Takk for svar :-)

7564608[/snapback]

Det er nok ikke den eneste løsningen.

De webshops (norske og utenlandske) som ikke har noe imot kunder utenfor webshopen's landegrenser kan fint akseptere visa, oppkrav (EU) eller forhåndsbetaling (Swift/IBAN). Dog ikke faktura. Som andre skriver... Ingen vettug webshop handler med privatpersoner m/faktura. Det er det samme som å slå seg konkurs.. :)

Hva er så spesielt med din situasjon at du ikke kan bestille en vare i en norsk webshop og få den sendt til utlandet?

Det eneste jeg kan tenke meg er at aktuelle webshops kun vil handle med kunder med norsk bostedadresse, eventuelt at du ikke har en internettforbindelse hvor du kan betale via din nettbank.. Det siste må nesten bety at du befinner deg i ødemarken.. og da har du neppe bruk for datautstyr.. :)

Forklar heller hva som er så spesielt i din situasjon at du vil ha faktura.. og hva en faktura (med norsk girokonto) vil avhjelpe der du evt. måtte befinne deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...