Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kamerat mistet lappen for to år siden

flodhest

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har en ehh.. kamerat som mistet lappen for to år siden. Hva må han gjøre nå for å få lappen tilbake? Må han ta alt det obligatoriske på nytt, ettersom det er kommet nye ordninger siden den tiden?

Da han mistet lappen, fikk han beskjed om at for å få lappen tilbake da det var gått to år, holdt det å ta kun teori og oppkjøring.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg mistet lappen 5. juni, og kunne ta teoriprøven og oppkjøring 6 mnd'er etterpå.

Han søkte om å få øvelseskjøre den siste måneden, samt ta teorien 1 mnd. før han kunne ta ny oppkjøring, og fikk begge deler invilget.

Han tok oppkjøring på dagen 6 mnder etter han mistet lappen.

Dette var for å kjøre for fort, veit ikke hva din kompis mistet lappen for?

Kan hende det er verre ved evt. fyllekjøring.

Lenke til kommentar

Hvor mye arbeid det er å få igjen lappen varierer på hvor lenge man mista den for.

IIRC , mister man den for inntil 6mnd tror jeg man bare kunne ta oppkjøringa på nytt. Hvis han mista lappen for 2 år pga promillekjøring er jeg rimelig sikker på at han må ta ALT på nytt.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i samme situasjon. Mistet lappen for snart 2 år siden, kan kjøre opp i juni. Sist jeg sjekket med Vegvesenet var det kun nødvendig med teori + oppkjøring, ikke noe trafikkalt grunnkurs eller førstehjelpskurs

espennyh: Hvor søkte kompisen din tillatelse til øvelseskjøring før tiden? Politiet eller Vegvesenet?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...