Gå til innhold

Leie ut serverplass til andre


Rinox

Anbefalte innlegg

Hei! Ønsker å lære litt mer om servere nå. Sett at jeg hadde en ekstremt god server og en meget god linje. Hvordan kunne jeg leid ut plass på serveren til andre? Er det noen her som kan forklare litt om det? Er det noen spesielle programmer jeg trenger? Hvordan begrenser jeg trafikken til de som leier og hvordan begrenser jeg deres tilgang til hardisken (altså slik at de ikke kan bruke mer enn f.eks. 1 gb)?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Har jo alltids Solaris Containers, aldri vært borti det da, men det er ihvertfall noe sånn at du kan sette opp flere virtuelle maskiner med hver sin separate ip-adresse, prosessorkraft osv.

 

I GNU/Linux kan du bruke quota til å begrense diskplass til brukere og grupper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
I GNU/Linux kan du bruke quota til å begrense diskplass til brukere og grupper.

7565269[/snapback]

Det kan du i AD på Windows 2k Server også (Disk quota). Hvordan dette er med ftp (som er mest brukt til slik server?) er jeg ikke sikker på.

7579089[/snapback]

Forstår ikke hva han skal med AD på en server som skal hoste tjenester mot internett... :roll:

Lenke til kommentar
I GNU/Linux kan du bruke quota til å begrense diskplass til brukere og grupper.

7565269[/snapback]

Det kan du i AD på Windows 2k Server også (Disk quota). Hvordan dette er med ftp (som er mest brukt til slik server?) er jeg ikke sikker på.

7579089[/snapback]

Forstår ikke hva han skal med AD på en server som skal hoste tjenester mot internett... :roll:

7579359[/snapback]

Jeg sa bare at man kunne bruke Disk Quota i AD. Da er det sikkert mulig å sette det opp på FTP også. Var det jeg tengte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...