VolcomStone Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei ! Dette problemet har jeg egentlig hatt en stund. Det er at når pc`en min er på, blir det flimmer på tv`en i andre etasjen. ( Men ikkje den rett ved siden av ? ) Når pc`en er på er det verst, men det er der også når den er av. Det forsvinner helt viss jeg skrur av strømforsyningen. Det er forresten kun på 1 kanal.... Hvorfor blir det slik, og hva kan jeg gjøre med det ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det skyldes nok elektrostatisk forstyrrelse, som brer seg ut på strømnettet. Jeg vil tippe at et filter løser problemet ditt Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Det skyldes nok elektrostatisk forstyrrelse, som brer seg ut på strømnettet. Jeg vil tippe at et filter løser problemet ditt 7564398[/snapback] Takk for raskt svar =) Hvor får jeg kjøpt et slikt filter ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 De fleste (nett)butikker som selger datautstyr har dette, ofte i sammenheng med overspenningsvern. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118400 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301108 Søk etter filter i de forsellige nettbutikkene, så finner du det kjapt. Jeg kan ikke garantere deg at dette vil fungere, om det ikke skulle så har du alltid 14 dagers returrett ved netthandel. Kjøper du hos f. eks Elkjøp, har du 30 dagers returrett, og da vil du slippe returporto. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Takk Skal teste det ! God Jul ! Mvh, Erlend Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hmmm... Flimrer det når pc'en er nær tv'en eller hele tiden? Prøv å flytte pc'en for å se om det går vekk. Evnt. ha en skjøteledning slik at den er tilkoblet samme kursen som tv'en (om den er det) og flytt pc'en vekk... Et slikt filter koster vel en 1000lapp eller noe sånt så jeg ville sjekket om det faktisk var støy som var problemet og ikke EMI bølger som sendes ut.... Et hvert EMI problem har en EMC løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå