Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utløsningsproblem, bl.a. Under samleie

Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel snakk om å gjøre det mindre følsomt, slik at han ikke kommer innen to minutter, Ladern.

7572167[/snapback]

Jaja. Hva hjelper det om han kommer etter 20 minutter da, hvis det er hull i kondomene. Da kunne han like så godt ha kommet etter 2 min.

Nå skal ikke jeg uttale meg her, da jeg har 0 erfaring med slikt, men det er en viss fare kombinert med å bruke flere kondomer. Mener det står på pakkene?

Lenke til kommentar
Hva hjelper det om han kommer etter 20 minutter da, hvis det er hull i kondomene. Da kunne han like så godt ha kommet etter 2 min.
Det hjelper han i å holde ut lengre, som var det trådstarter var ute etter å gjøre noe med. Les tråden ordentlig.
Nå skal ikke jeg uttale meg her
Okai :)

7572231[/snapback]

Så spørs det jo da, om trådstarter vil pakke sin kjære Kåre inn i millimetertykke lag av gummi for å få mindre følsomhet, og i tillegg utsette seg selv og hans respektive partner for eventuell uønsket graviditet. Synes bare det var rett av meg å advare ved faren om bruk av 2< kondomer.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ikke ser problemet med å bruke to kondomer. Friksjon mellom kondomene høres ut som en skrøne, med mindre man gjør noe galt.

Det er faktisk også brukt av bl.a. hiv/aids smittede for å forsikre seg om å unngå smitte. Skulle man risikere at kondomene revner vil man uansett merke det temmelig fort.

Det er faktisk en vanlig løsning på problemet å tre på to kondomer for å senke følsomheten.

En mer varig løsning vil nok være omskjæring, ettersom det sørger for nedsatt følsomhet. Muligens noe ekstremt, ihvertfall siden problemet etter all sannsynlighet vil forsvinne over tid.

Når det gjelder å miste ereksjonen under samleiet kan nok det komme av et overdrevent fokus på problemet. Nervøsitet er kjent for å skape problemer under samleie.

Mitt råd vil være å ikke bekymre deg, ha det trivelig. Om du skulle merke at du blir slapp, trekk deg ut og nyt andre former for sex til du blir hard igjen. Litt variasjon er uansett bare kos ;)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Jeg må si jeg ikke ser problemet med å bruke to kondomer. Friksjon mellom kondomene høres ut som en skrøne, med mindre man gjør noe galt.

Det er faktisk også brukt av bl.a. hiv/aids smittede for å forsikre seg om å unngå smitte. Skulle man risikere at kondomene revner vil man uansett merke det temmelig fort.

Det er fysikk, ingen skrøne. Selv om det er glidemiddel både utenpå og inni begge kondomene, vil det ikke være friksjonsfritt. Som kjent skaper friksjon varme og gnissinger. Dette kan føre til sprekk. Problemet med 2 kondomer er jo at det vil oppstå mer bevegelse mellom de to kondomene pga glidemiddelet. Ved bruk av bare en kondom er kontakten med penis mer "i ro".

Wiki says:

Regler for riktig bruk av kondom

* Sjekk datostemplingen på kondomet - ikke bruk en kondom som er gått ut på dato.

* Trekk forhuden tilbake før du setter på kondomet.

* I det du setter på kondomet må du knipe sammen tuppen foran (dette er for at kondomet ikke skal sprekke ved sædutløsning)

* Lange negler og skarpe gjenstander kan gi skade på kondomet.

* Bruk aldri to kondomer utenpå hverandre - det øker risikoen for at begge skal sprekke (det dannes friksjon mellom kondomene).

Lenke til kommentar
Benytt to eller flere kondomer samtidig.

7571605[/snapback]

Absolutt ikke å anbefale, da det da er større sjanse for at begge sprekker. Det vil bli friksjon mellom kondomene, og all denne gnikkingen mellom de kan føre til sprekk.

7572121[/snapback]

Ser ikke hvor trådstarter spør om metoder som vil gi økt utholdenhet samtidig som trygg beskyttelse? Gjør du? Akkurat, så hvorfor blande inn masse svada? Hele poenget her er at man vil få økt utholdenhet ved å putte på flere kondomer og dette burde virke logisk for et alminnelig individ. Ingen som har påstått at man fortsatt kan ha sikker sex. Fortsatt anbefales denne metoden, ta gjerne et lite søk på lommelegen så vil du forhåpentligvis slutte å fortrenge fakta.

Lenke til kommentar

7571605[/snapback]

Absolutt ikke å anbefale, da det da er større sjanse for at begge sprekker. Det vil bli friksjon mellom kondomene, og all denne gnikkingen mellom de kan føre til sprekk.

7572121[/snapback]

Ser ikke hvor trådstarter spør om metoder som vil gi økt utholdenhet samtidig som trygg beskyttelse? Gjør du? Akkurat, så hvorfor blande inn masse svada? Hele poenget her er at man vil få økt utholdenhet ved å putte på flere kondomer og dette burde virke logisk for et alminnelig individ. Ingen som har påstått at man fortsatt kan ha sikker sex. Fortsatt anbefales denne metoden, ta gjerne et lite søk på lommelegen så vil du forhåpentligvis slutte å fortrenge fakta.

7574654[/snapback]

Svada:tomme ord el fraser.

Jeg vet ikke om jeg vil karakterisere det som svada, men jaja.

Uansett. Nei, trådstarter spurte ikke etter det, og jeg er vel viten om at jeg gikk noe utenfor trådens egentlige mening. Men, alt du gjør kan få konsekvenser for noe annet. Alt jeg gjorde var å gjøre trådstarter oppmerksom på risken ved å bruke to eller flere kondomer. Jeg har da aldri benektet at det senker følsomheten.

Jeg fortrenger heller ikke fakta, med mindre du sitter med et par kondomer i baklomma hvis friksjonstall = 0, dvs ingen friksjon.

Lenke til kommentar

7571605[/snapback]

7572121[/snapback]

7574654[/snapback]

Svada:tomme ord el fraser.

Jeg vet ikke om jeg vil karakterisere det som svada, men jaja.

Uansett. Nei, trådstarter spurte ikke etter det, og jeg er vel viten om at jeg gikk noe utenfor trådens egentlige mening. Men, alt du gjør kan få konsekvenser for noe annet. Alt jeg gjorde var å gjøre trådstarter oppmerksom på risken ved å bruke to eller flere kondomer. Jeg har da aldri benektet at det senker følsomheten.

Jeg fortrenger heller ikke fakta, med mindre du sitter med et par kondomer i baklomma hvis friksjonstall = 0, dvs ingen friksjon.

7574766[/snapback]

Vel jeg karakteriserer det som Irrelevant informasjon. Kall det hva du vil. Og hvorfor begynner du å preike om friksjon når faktaen du ikke vil godta omhandler anbefalt metode av legene? Les gjennom hva du selv og andre skriver så slipper du disse pinlige situasjonene som du så fint klarer å havne i. Folk her forsøker å være rasjonell i diskusjonen men din ignoranse begynner å irritere enkelte inkludert meg. Er vi begge enige nå, i det som hele tiden har vært min eneste påstnad i denne diskusjonen at dette er noe leger anbefaler? Hvis Ja, STORARTET da er det ikke noe mer og si. Hvis ikke, LES mitt forrige innlegg.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

kva med å ha meir sex? eg har alltid brukt litt tid for å komme opp på mitt normale nivå med ny partner.

alltid litt nervøs i begynnelsen, litt sjenert for å stå der i full nakenhet.

eg og kjæresten min venta vel 2 veker ut i forholdet før vi hadde sex, snakka masse om det, sa ting vi likte, og alt sånt, fortalte om fantasier.

hjelper å snakke om det. men da vi begynte å kose første gangen, så kom den med engang, og vi fortsatte å kose leeenge, og eg vart litt for konsentrert, så den forsvant jo og vart liten igjen, så eg sa til ho at eg var litt nervøs, sånn at ho ikkje tenkte det va noke med ho. så vi fortsatte å kose, da alt var back in the game, gav eg ho oral sex, mens eg måtte tukle litt med meg sjøl for å holde alt ved like, så da vi begynte med det beste, så holdt eg på å komme med engang, menne det som funker for meg er å berre stoppe opp i noken sekunder, og så fortsetter, eller avogtil måtte trekke meg helt ut. sånn klarer en å holde på ganske lenge, forutsett av at en kjenner sin egen kropp godt, da kjenner du kortid du må stoppe, og kortid orgasme følelsen går over.

mitt tips er som sagt over: snakk med ho, fortell kva dokke liker, slapp av, øv med å runke( men ikkje ni runk), ikkje tenk på det å holde ut, nyt det som skjer. visst du har vanskligheter med å få den opp, så spør om dama kan runke deg, da kommer den garantert fort opp.. det er mentalt, ikkje fysisk. når du er aleine, fantaser om dama di der ho gjer ting du syns er skikkelig opphissande, som du veit du blir kåt av, og tenk på det. be ho kose litt med deg og. er ikkje berre gutten som skal kose=) det er eg glad dama mi har skjønt =) viktiste er forståelse begge veier.

pirre kverandre er gøy, si til dama di at du f.eks har lyst å slikke ho når du er på en offentlig plass, og små diskre bevegelser, og sånt, så pirrer du ho. og ho har garantert MANGE måter å pirre deg på..

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...