Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt skjermkort? HJELP!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm. jeg har et 9800 pro med samme kjøleren... ingenproblem her. sjekk om kjøle pastaen ligger jamnt over GPUen når du tar av kjøleren... husk å ta den rett opp, viss den er ujamn ligger ikkje kjøleren skikkelig over GPUen det kan da være problem med selve kjøleren eller som i mitt tilfelle så var der en "ramme" rundt GPUen som var høyere på den ene siden. Noe som hindret kjøleren å komme skikkelig ned på.

og et tips. ikke "smør" tykt på :p bruk et Plastkort til å dra det jamnt ut over GPU overflaten

Lenke til kommentar

"snarveier" ment som snarveier som strømmen kan ta på skjermkortet ditt i form av drit eller spytt eller annet som kan ha kommet på skjermkortet ditt.

det skal utrolig lite til før du får krypstrømmer langs skjerkortet (eller hovedkortet for den saks skyld).

ellers vil eg anbefale deg at du gjør hele jobben en gang til bare denne gangen tar du deg skikkelig god tid og sørger for å holde deg antistatisk mens du gjør jobben.

det er flere nybegynner og "hobby" gutter som ødelegger mer enn dem gjør godt i forsøk på å skifte kjølere (eller bygge maskin i det heletatt)

appropo statisk...

håper du holdt deg antistatisk første gangen også..

men et skjermkort har en tendens til å vise artifacts selv fra oppstarten av dersom det er ødelagt,

Lenke til kommentar

hehe... angående "hobby gutter". Jeg var en sånn en gang. :p Ivertfall da jeg skulle ta på min nye kjøler på mitt 7900GT. Gikk litt fort i svingene og når jeg slo på pc'en hadde jeg akkurat samme problem. en masse artifacts.

jeg veit ikke helt hvordan det ble fiksa men jeg tror det var fordi jeg hadde fått litt vann på skjermkortet noe som gjorde at det kom slike "snarveier". etter ca. 1 time så begynte skjermkortet å virke igjen og det har aldri vert noe problem med det siden.

så prøv å vent en liten stund å se hv a som skjer. ikke gi opp enda ;)

Lenke til kommentar
hmm.... kan vere noe av den pastaen som kom litt utover:S

Hvordan blir jeg kvitt det?

7568406[/snapback]

Hvordan du blir kvitt kjølepastaen.. jeg bruker sprit/heimbrent så tar du å renser av all kjølepastaen som ligger der.. også den som ligger utom.. åsså leger du på ny pasta. :)

Endret av Arne_set
Lenke til kommentar

Høres ut som såkalte "snarveier" ja. Hadde selv det samme problmet, og synderen var at kjølepasta hadde blitt sølt litt utover kortet. Fjernet det med kondensfjerner og qtips, og da funka det igjen. Var snakk om r9800pro det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...