HS2000 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Har en Pacard Bell multimedia 5530. opprinnelig var det win 98 2 edition innstalert, men jeg la inn win 2000 pro. Dette gikk greit helt til en dag jeg plutselig måtte skrive inn passord for å logge på. Hadde jo selvfølgelig ikke passordet så jeg avinnstalerte win 2000 pro. I samme "slengen" forsvant også c: Har prøvd å starte opp med rescue disk sammen med master cd 1, men det er tydeligvis noe feil for det kommer opp felt på skjermen som det tydeligvis skal stå noe i, noe det selvfølgelig ikke gjør. Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre:???: Lenke til kommentar
bentose Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Valgte du å konvertere filsystemet til NTFS når du installerte win2000? Bent Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Start opp med en dos diskett med fdisk filen på. start fdisk og se under valg nr 4, der ser du hvilken disk du har, hvor mye den er oppdelt i, og hva den heter. (c d e osv.) Hvis det står NTFS på den kan du ikke lese den fra DOS. (Du kan jo men da må du ha NTFS4DOS programmet) Lykke til. Lenke til kommentar
HS2000 Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Har ikke konvertert noen ting.(Vet jo knapt hva det er, har veldig lite peiling på data dessverre). Skal prøve å starte opp med dos disk. når jeg kommer hjem fra jobb. Takk for hjelpen så lenge. Kommer tilbake vist det ikke går bra. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 heisann "dette gikk helt greit helt til jeg dag måtte oppgi passord for å logge meg på..." når du installerer win2k (fullversjoner ihvertfall), så opprettes det en administrator-konto, og denne kontoen er passord-beskyttet. på alle NT-maskiner må man bruke ctrl-alt-del for å kunne logge seg inn på pc'en, så at du plutselig en dag skal bli bedt om passord... du blir jo bedt om det hver eneste gang du skal starte opp win2k. og hvordan avinstallerte du win2k??? men: løsningen kan være som følger 1: finn frem win2k install cd 2: boot i fra cd'en 3: under install-prosess, så ber maskinen deg om å velge hvor installasjonen skal legges (hvilken partisjon osv osv). her kan du slette alle partisjoner som finnes på hd'en din MERK! dette fjerner ALLE data som finnes på disken 4: slå av pc'en etter at alle partisjoner er slettet 5: start opp pc med win98 boot-disk (pass på at fdisk ligger på disketten!) 6: start fdisk 7: partisjoner etter eget ønske. fdisk er noe selvforklarende 8: formater de nye partisjonene dine 9: installer os'et ditt på nytt vet at dette er en kort forklaring, lurer du på noe mer, spør i vei Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Da win2k ble fjærna tok'n vel med seg bootloader også. En dos-disk i drevet og skriv fdisk /MBR tror jeg løser saken. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 11:35, skrev HS2000: Ikke burk caps i topic, det oppfattes som skrikende og det er kjipt å se på. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 15:54, skrev roaldhansen:på alle NT-maskiner må man bruke ctrl-alt-del for å kunne logge seg inn på pc'en, så at du plutselig en dag skal bli bedt om passord... du blir jo bedt om det hver eneste gang du skal starte opp win2k. Ikke nødvendigvis. Man kan velge at en bruker automatisk skal logges på. At man må trykke CRTL+ALT+DEL for å logge seg på, er heller ikke slått på som standard i Win2k. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 ville bare legge til at man kan bruke tweakui til å sørge for at maskinen automatisk logger seg på. er det noen som vet hvordan man kan ordne dette i registeret??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå