Quassy Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 jeg har en helt original gilera smt 50 og har lysst til å få litt bedre akselerasjon i den men med den samme toppfart eller nokså lik toppfart. finnes det noe som jeg kan kjøpe som gir bedre akselerasjon men ikke toppfart? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Du kan jo trimme den, og skifte drev etterpå så du får ønsket toppfart/akselerasjon ? Lenke til kommentar
Quassy Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Du kan jo trimme den, og skifte drev etterpå så du får ønsket toppfart/akselerasjon ? 7564132[/snapback] hmm,det hørs avansert ut, jeg venter litt til og håper på andre svar. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Veit du hva et drev er da ? Det er vel relativt lett å skifte. Hvertfall hvis du har tenkt å montere noe annen form for trim. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Avansert? All trimm gir mer effekt i HK, og når du har mer hk får du bedre akslerasjon, men den drar samtidig lenger ut på gira om den ikke helt dro ut siste giren før. På girmoped er det bare å bytte drev for å "tilpasse" toppfarten, men da kan du bli liggende på høyt turtall hele tiden. Med variatordreven (automatgir), så får du vell ikke noe større toppfart om du bare presser ut mer hk, du får aks, men du må bytte vekter ol. for å få mer toppfart.. Lenke til kommentar
Prey Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det finnes to typer drev. De som fokuserer på fart, og de som fokuserer på aks. Setter du inn et aks drev så får du jo bedre. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer toppfart de gir. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det finnes to typer drev. De som fokuserer på fart, og de som fokuserer på aks. Setter du inn et aks drev så får du jo bedre. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer toppfart de gir. 7601430[/snapback] Tja, ikke helt inne på det der vel.. Når man drever den ned, så mopeden blir sterkere, så taper den toppfart. Større drev foran, og mindre bak, blir høy toppfart Mindre foran, og større bak, da blir det den sterk. Aksen blir bedre om man har drevet den til toppfart, da man må gire hele tiden. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Det finnes to typer drev. De som fokuserer på fart, og de som fokuserer på aks. Setter du inn et aks drev så får du jo bedre. Men jeg er ikke sikker på hvor mye mer toppfart de gir. 7601430[/snapback] Aksen blir bedre om man har drevet den til toppfart, da man må gire hele tiden. 7602213[/snapback] Drevet til aks mener du vel! Drevet til toppfart: Større toppfart, mindre aks Drevet til aks: Mindre toppfart, mer aks Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dreva til aks kan i enkelt tilfeller gi bedre toppfart og.. Om du fra før ikke klarer å dra ut en dreving. Vet ikke hvordan de 50cc`s greiene deres drar ut på gir jeg.. ? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Å for du er så kul og kjører 125cc. håper du veit at mange Mopeder kan flekke deg? All trim gir ikke nødvendigvis effekt i HK. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hæ ? Hvordan gjør det meg "kul" at jeg spør hvordan mopedene deres drar ut på gir? Liksom om de drar ut 6. giren med normal dreving, eller om de stopper opp på 9-10000rpm.. Og jeg vet forresten at ingen moped flekker meg. Lenke til kommentar
Burner Bw. Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Å for du er så kul og kjører 125cc. håper du veit at mange Mopeder kan flekke deg? All trim gir ikke nødvendigvis effekt i HK. 7611329[/snapback] Både NM, HK og passenede dreving er viktig ja. Hvorfor kommer du å sier mange 50cc drar 125cc? Tåpelig å sammenligne max plombert lettsykkel med blodtrimma moped? Hvis man kjører begge plombert eller trimma er det ganske klart at lett motorsykkelen vinner. Endret 4. januar 2007 av Burner Bw. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Å for du er så kul og kjører 125cc. håper du veit at mange Mopeder kan flekke deg? All trim gir ikke nødvendigvis effekt i HK. 7611329[/snapback] tør å si at det er ingen mopeder som kan flekke han. kansje den der i kina som kom oppi 200 da (raskeste mopeden i verden). Men den brukte riktignok en eveighet oppi den farten da. Endret 4. januar 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Evil-Duck, er det en MC under 50cc som gjør 200? Jeg vil se det før jeg tror det. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Altså dette var et verdens rekord forsøk , som foregikk i kina. alt var vel helt lakt til rette osv , og sikkert trimmet max. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Dreva til aks kan i enkelt tilfeller gi bedre toppfart og..Om du fra før ikke klarer å dra ut en dreving. Vet ikke hvordan de 50cc`s greiene deres drar ut på gir jeg.. ? 7611267[/snapback] Det stemmer faktisk. Jeg leverte NSR'en min til service, og etter å ha fått nye drev på den så akset den litt bedre, og økte toppfarten med 10 km/t. Mulig det var pga slitte drev de jeg hadde før, men jeg tror det ikke. Str på drevet bak var forandret med 4-8 tagger. Husker ikke helt, jeg har den ikke lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 tør å si at det er ingen mopeder som kan flekke han. kansje den der i kina som kom oppi 200 da (raskeste mopeden i verden). Men den brukte riktignok en eveighet oppi den farten da. 7642934[/snapback] Og jeg tørr ikke tenke på hvor ekkelt det er å kjøre i 200 med en moped når det er på grensen til ubehagelig på en 600.. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Får si det sann; Jeg gir 50000kr til den som kan ta med seg mopeden sin og flekke Mitoen min! Og nei, jeg kjører IKKE originalt.. 200 er da vell ikke noe gale på mellomklasse? Har hatt 180 mange ganger på mitoen, og det er lett.. Det er jo ikke nooe ubehagelig.. Hadde 185 nedover med NSR`en, det var helder ikke ubehagelig.. Er vell fra person til person det der.. Endret 6. januar 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 jeg har en helt original gilera smt 50 og har lysst til å få litt bedre akselerasjon i den men med den samme toppfart eller nokså lik toppfart.finnes det noe som jeg kan kjøpe som gir bedre akselerasjon men ikke toppfart? 7564014[/snapback] Twin turbo: Kun akse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Får si det sann; Jeg gir 50000kr til den som kan ta med seg mopeden sin og flekke Mitoen min! Og nei, jeg kjører IKKE originalt.. 200 er da vell ikke noe gale på mellomklasse? Har hatt 180 mange ganger på mitoen, og det er lett.. Det er jo ikke nooe ubehagelig.. Hadde 185 nedover med NSR`en, det var helder ikke ubehagelig.. Er vell fra person til person det der.. 7654734[/snapback] Så absolutt, jeg syns det er morsomere å ligge i 110-140 i litt svingete og varierte veier, noen liker bedre å kjøre i 200-250 på rette strekninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå