Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lekasje på avløpet i kjøkkenbenken.

Anbefalte innlegg

Typisk så må små hendige katastrofer oppdages eller oppstå enten på fredag klokka 5 på ettermiddagen eller som i mitt tilfelle lillejulaften klokka 5.

Jeg har fått lekasje i overgangen mellom plast og støpejernsrørene som ligger opprinnelig i leiligheta.

Oppdaga tidligere i år at denne koblinga ikke var helt tett når avløpet ble hardt belastet med vann fra både vaskerommet og kjøkkenkranen samtidig, men så lenge bare en av vaskene ble brukt var det aldri noe umiddelbart problem og rørlegger skulle tilkalles neste år.

Nå ser det ut som dette avløpet har blitt litt dårligere eller litt tettere om man vil så nå bare oppvaskmaskinen tømmer seg så rekker rørene og fylle seg opp og da lekker det.

Overgangen ligger midt i dørkplata i hjørneskapet så derfor har lekasjevann vært vanskelig å oppdage men sjekka tilfeldigvis i dag under skapet og da piplet det vann ut av koblinga.

Koblinga var utført ved at ei plastmuffe var stukket inni støpejernsrøret med den originale steinharde pakninga som har vært der siden 1972 fortsatt var pakning i skjøten.

Har nå hugget bort den gamle pakninga og benyttet Wurth Kleb og Tett som pakning og sauset hele koblinga inn bare sånn i tilfelle.

Vet fra tidligere at ting festa med kleb og tett sitter godt uten å utdype dette noe mere, men har aldri brukt det som pakning før.

Spørsmålet mitt er om det er noen rørleggere her som kan svare på om denne koblinga vil holde over nyåret og i såtilfelle hvor lenge.

Kleb og tett er fuktherdende og tørker ca. 3mm i døgnet uavhengig om det er massivt eller bare et tynt sjikt.

Det har også en hefteevne av en anne verden sammenlignet med silikon samtidig som den har noenlunde samme elastisitet.

Datablad kleb og tett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...