Efreet Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Eg satt her med eit par grunker og tenkte eg skulle oppgradera PCen min. Den er 2 år gammal og har som følgande utstyr: K8N Neo Platinum Hovudkort 6800gt Nvidia skjermkort 1,5gb (3x512mb) PC3200 Ram 74gig raptor disc 200x2 maxtor disk dvd spelar etc etc kva burde eg oppgradera for å få best mulig auke? eg vil gjerne ha det slik at PCen ikkje lagger så mykje når eg kjører 2 skjermar og har WoW på den eine og film på den andre. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Eg satt her med eit par grunker og tenkte eg skulle oppgradera PCen min. Den er 2 år gammal og har som følgande utstyr: K8N Neo Platinum Hovudkort 6800gt Nvidia skjermkort 1,5gb (3x512mb) PC3200 Ram 74gig raptor disc 200x2 maxtor disk dvd spelar etc etc kva burde eg oppgradera for å få best mulig auke? eg vil gjerne ha det slik at PCen ikkje lagger så mykje når eg kjører 2 skjermar og har WoW på den eine og film på den andre. 7563926[/snapback] Tja av det du har nevnt så ville jeg si skjermkort/hovedkort/cpu/ram Men det er vanskelig og si noe spesifikt da du ikke nevner åssen ram du har eller cpu. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 høres ut som enten prosessor eller skjermkort burde oppgraderes, 1 512 brikke til så får du dual channel også. selv om 2 1gb brikker er enda bedre(men koster mer enn det smaker i forholdt til nå) så vil foreslå en dobbelt kjerne prosessor og 1 512 brikke til... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Spørs hva budsjettet er, mi "lavpris oppgradering" av mitt 939 system blei ny prosessor: Opteron 175 og skjermkort: HIS X1950Pro, før det var det en 3200 og GT6600 kort. Har prøvd litt "Benchmarking" i SiSoft Sandra, der er minne/CPU scoren dobbla med 200MHz økning i prosessor I "arkivet" til Sandra er disse scorene på linje med tilsvarende AM2 prosessorer... I 3Dmark06 er scoren nå ca. 4850 uklokka (CPU og GPU), klokka CPU til 2750MHz då steig den til 5050. Intel C2D ligger over, men skal en over på AM2 MÅ RAM skiftes til DDR2, det er noen "hybridkort" til C2D der en enten kan ha 2 DDR RAM eller DDR2 og AGP eller PCI-E skjermkort (rekner med at det er PCI-E i MSI "maskina"). CPU kosta 2095,- hos NetShop, skjermkort ca. 2050,- , "problemet" nå er og finne en Opteron DualCore "ledig" i butikkene (leveringstid nå..). Om det er to "store" ville eg gått for ny CPU (Opteron) - "vanskelig og "få alt" for 2000,- , rekner med at hovedkortet støtter Opteron med "siste Bios", mitt MSI K8N Diamond gjorde det Neste "overgang" et år eller ett og et halvt fram (kven veit?) blir DDR2 som nå er "hypp" skifta ut til DDR3 på hovedkorta /CPU'ene som "gjeld då". DDR2 er idag "heite" pga. strømforbruket - "svir litt mer" enn DDR, litt av grunnen til "neste generasjon" (DDR3) er og få ned igjen strømforbruket. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 høres ut som enten prosessor eller skjermkort burde oppgraderes, 1 512 brikke til så får du dual channel også. selv om 2 1gb brikker er enda bedre(men koster mer enn det smaker i forholdt til nå)så vil foreslå en dobbelt kjerne prosessor og 1 512 brikke til... 7564153[/snapback] jeg ville gjort det samme! da tenker jeg du ahr en fin pc du får masse fine dooblet kjerne cpu`er til en fin penge Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Du har to alternitver, og hvilket du skal velge kommer an på lommeboka di. Skal du ha en billig oppgradering som gir en god ytelsesøkning, holder det å kjøpe en dualcoreprosessor og et nytt grafikkort. Da vil du få mye ytelsesøkning for pengene, men også sitte igjen med et system som er "låst" i forhold til fremtidige oppgraderinger. Har du penger til det, bør du gjøre en mer omfattende oppgradering. Kjøper du en Core2Duoprosessor, nytt hovedkort og ny RAM, kan du få et raskt og fremtidsrettet system. Handlelisten ville da se omtrent slik ut. (ta vekk strømforsyningen.) Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Fra en annen post fra samme bruker. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668269 CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED -- Størst forbedring i spill, vil komme med et nytt skjermkort. X1950PRO kommer i AGP utgave i januar, det vil være det raskeste AGP kortet. Deretter kommer 7600GT. X1950PRO AGP 7600GT AGP Hvis du vil kjøre film & WOW samtidig, så vil en dobbelkjerne CPU hjelpe best. Desverre så er det ikke dobbelkjerne for S754. Du har jo brukt opp alle minneplassene dine, så der kan det ikke gjøres mer -- Annet valg. ASRock 775dual-VSTA https://prisguiden.no/product.php?productId=46004 Dette hovedkortet støtter DDR, Core 2 Duo, og PCI-E, men du kan bare bruke 2 av minnebrikkene dine, så da får du brukt 1GB av minnet ditt. ASRock Conroe865PE https://prisguiden.no/product.php?productId=50507 Støtter 4xDDR, Core 2 Duo, AGP. Da får du brukt alle minnebrikkene dine, men må bruke AGP skjermkort. EDIT: Test av X1950PRO AGP, legger seg langt foran 6800Ultra og 7800GS. http://www.firingsquad.com/hardware/powerc...pro_agp_review/ Endret 24. desember 2006 av FBEN Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det asrock hovedkortet har jo bare 4x pci-e.. Hmm socket 754... da ville jeg solgt unna og begynnt fra scratch omtrent. Noe kan du jo bruke. Slik som harddiskene, kabinett\strømforsyning, og optisk. Hvis du skal gå for conroe så ville jeg asolutt brukt litt penger på ett skikkelig hovedkort. og da ryker det fort 1500 ihvertfall. Og 800mhz ram! med en e6400 kan du nesten bare boote rett opp på 3.2ghz, kammeraten måtte bare bumpe volten 1 hakk (og sørge for at ram kjørte 1:1 med fsb) Til skjermkort ville jeg valgt det nye vifteløse x1950pro fra powercolor, det er billig yter, yter bra og er helt stille! Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Selv om det bare kjører 4X på PCI-E, så er ikke forskjellen så stor. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2814&p=1 -- However, the performance of the PCI Express slot is not that bad with the worst penalty being around 5% with our video cards. (Pairing the motherboard with a top end GPU results in performance that can be up to 10% slower in certain applications than competing motherboards.) If you have either an AGP or midrange PCI Express card then this board will handle both in a more than acceptable manner with today's applications. -- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå