Trynemjoel Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 http://petakillsanimals.com/ Venter på tallene fra 2006 Lenke til kommentar
rekar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 http://petakillsanimals.com/petaTrial2.cfm Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 En av grunnene til at jeg er veggis Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 En av grunnene til at jeg er veggis 7579376[/snapback] Hva da? At PETA piner og dreper dyr? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 At man tar sånne ekstremistiske "dyrefrigjørings"-syn synes jeg tyder på manglende realisme og helhetssyn. Vi mennesker er like mye en del av økosystemet som andre dyr og har like mye ansvar for å opprettholde dette (selv om vi ikke har vært så flink på det i det siste). Hvis alle mennesker skulle gått over til vegetarisk kost, ville det ført til store, kanskje katastrofale, endringer i økosystemer mange steder, og vi ville ironisk nok måtte fortrenge plass til dyrene mange steder ved å øke jordbruksareal til grønnsaksproduksjon. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 En av grunnene til at jeg er veggis 7579376[/snapback] Hva da? At PETA piner og dreper dyr? 7581632[/snapback] Nei, men at så mange dyr må lide før de dør. De lever ikke et bra liv, slik de skulle ha gjort Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvis alle mennesker skulle gått over til vegetarisk kost, ville det ført til store, kanskje katastrofale, endringer i økosystemer mange steder, og vi ville ironisk nok måtte fortrenge plass til dyrene mange steder ved å øke jordbruksareal til grønnsaksproduksjon. Øh. Hørt om 10 regelen i økologi og energi-effektivitet? Arealet til produksjon ville faktisk gå drastisk ned. Vi kunne slutte å ødelegge reinskogen, øke andre industrier, ha mer enn nok mat til alle land. Produksjon av klimagasser ville også stupe over natta, for de som er interessert i slikt. 1 hamburger er vel et par hundre kalorier. Mengden mais som går med til å fore opp den hamburgeren er hundre ganger så mye per kalori. 20.000 kalorier forer naturligvis mange fler mager enn èn hamburger på et skarve par hundre kalorier selv om den smaker veldig godt. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Å være vegetarianer er rent tullprat. Positive helsevirkninger ved dette er ikke dokumentert i det hele tatt, men er hjernevasket overtro som naive mennesker som trenger en krykke i livet fordi de ikke takler å spise vanlig mat tror på. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Det er faktisk ved inntak av Animalsk føde vi har gitt vår hjerne muligheter til dens utvikling de siste millioner år. Ved vårt inntak av fett og proteiner har vår ( menneskenes ) hjerne fått utvikle seg i størrelse fra den apehjerne-størrelse den hadde i tidens morgen. Og vi har faktisk spist kjøtt i lang tid før ilden ble oppfunnet, ild ble i liten grad brukt til tilberedning av mat, mest til varme og vern mot rovdyr. Det finnes urbefolkninger inntil våres dager som fra gammelt av bruker ild men i liten grad til mat/koking. Det meste spises rått, så som hjerte, hjerne, blod, lever og fett. og i enkelte tilfeller gies kjøttet ett lite oppkok bare i noen minutter i mange tilfeller uten salt, det meste er faktisk rått ennå. Dette er tildels ennå vanlig den dag i dag. Det er riktig at forbruket av jordens fruktbare områder blir økt ved økt forbruk av kjøtt og ville blitt minsket ved vegetabilsk føde, men vi er ingen rene planteetere. Indianere i North Territories har i århundrer og mest sannsynlig årtusener kalt grupper av seg selv for Reineterne dette tildels uavhengig hvilken stamme de kom fra. Og hva skulle Inuiter og Eskimoer spise som i all hovedsak tradisjonelt bare hadde tilgang til kjøtt. Nå vet jeg riktignok at de tilberedte enkelte planter som ble spist råe eller kokt kraft på men dette var tilleggskost mange ganger av medisinske grunner. Jeg synes selv personlig at vi har rasert urbefolkningers levevilkår utfra vårt dvs vestens vernehysteri der vi selv forvolder dobbelt opp med skade, først ved tildels utrydning av dyrearter derretter ved verning som får store konsekvenser for de som tilfeldigvis ikke bor i vår (siviliserte) verden. Og sist men ikke minst, den kua, grisen, lammet eller hva det enn er, er kun her grunnet vårt behov for mat - det er faktisk dette behovet som gir dette tamfeet livsbetingelser, vist vi ikke spiste dem hva var da hensikten med avl, foring, husly- de ville de fleste av dem som havner på slakteri ikke ha eksistert. Endret 27. desember 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Vegetarianere Bokstavtro, skinnhellige idioter har jo et stadig behov for å "motbevise" teorier som ikke stemmer overens med deres overbevisning. Se bare denne tråden. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7583843[/snapback] (eksperimentell posting pågår) Endret 27. desember 2006 av KRZT Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Å være vegetarianer er rent tullprat. Positive helsevirkninger ved dette er ikke dokumentert i det hele tatt, men er hjernevasket overtro som naive mennesker som trenger en krykke i livet fordi de ikke takler å spise vanlig mat tror på. 7584685[/snapback] Med litt utbytting av ord kan det innlegget fort omgjøres til en kritikk av religiøse Endret 27. desember 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Eksperimentell posting pågår Vi resirkulerer alt annet. Så jeg resirkulerer argumenter. Så får vi se hva som skjer... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 En av grunnene til at jeg er veggis 7579376[/snapback] Hva da? At PETA piner og dreper dyr? 7581632[/snapback] Nei, men at så mange dyr må lide før de dør. De lever ikke et bra liv, slik de skulle ha gjort 7583207[/snapback] Dyr lider før de dør uansett. Naturen er ekstremt grusom. Et gjennomsnittlig slaktedyr i Norge har det nok bedre enn mange dyr i det fri som blir pint til døde av andre dyr. Hvis alle mennesker skulle gått over til vegetarisk kost, ville det ført til store, kanskje katastrofale, endringer i økosystemer mange steder, og vi ville ironisk nok måtte fortrenge plass til dyrene mange steder ved å øke jordbruksareal til grønnsaksproduksjon. Øh. Hørt om 10 regelen i økologi og energi-effektivitet? Arealet til produksjon ville faktisk gå drastisk ned. Du glemmer at dyr kan leve på områder der det ikke er dyrkbart for mennesker uansett. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 En av grunnene til at jeg er veggis 7579376[/snapback] Hva da? At PETA piner og dreper dyr? 7581632[/snapback] Nei, men at så mange dyr må lide før de dør. De lever ikke et bra liv, slik de skulle ha gjort 7583207[/snapback] Dyr lider før de dør uansett. Naturen er ekstremt grusom. Et gjennomsnittlig slaktedyr i Norge har det nok bedre enn mange dyr i det fri som blir pint til døde av andre dyr. Så du mener at en ku som er oppvokst i en trang liten bås med stress og nesten uten muligheter til å bevege seg har det bedre enn dyr som har levd hele livet sitt i det fri? Jeg har f.eks ikke noe imot jakt. Dyrene dør som oftest ganske fort, og de har levd et bra liv før de dør. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er faktisk ved inntak av Animalsk føde vi har gitt vår hjerne muligheter til dens utvikling de siste millioner år. Fordi det var den eneste energien tilgjengelig for utnyttelse. Mennesker måtte bli smarte eller dø, ikke fordi vi hadde masse kjøtt å spise, men fordi vi måtte spise absolutt alt vi fant av kalorier, fordi vi i høy grad, særlig her i nord, var åtseletere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Dyr lider før de dør uansett. Naturen er ekstremt grusom. Et gjennomsnittlig slaktedyr i Norge har det nok bedre enn mange dyr i det fri som blir pint til døde av andre dyr. Så du mener at en ku som er oppvokst i en trang liten bås med stress og nesten uten muligheter til å bevege seg har det bedre enn dyr som har levd hele livet sitt i det fri? Så lenge dyrene ikke lider i fangenskap så er det ikke noe problem. Hvis dyrene plages så er det et problem. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Dyr lider før de dør uansett. Naturen er ekstremt grusom. Et gjennomsnittlig slaktedyr i Norge har det nok bedre enn mange dyr i det fri som blir pint til døde av andre dyr. Så du mener at en ku som er oppvokst i en trang liten bås med stress og nesten uten muligheter til å bevege seg har det bedre enn dyr som har levd hele livet sitt i det fri? Så lenge dyrene ikke lider i fangenskap så er det ikke noe problem. Hvis dyrene plages så er det et problem. 7589654[/snapback] Ja, og jeg vil tørre å påstå at dyr lider i fangenskap. Burhøns f.eks, har de det bra? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Så så lenge det er frittgående høns som blir slaktet for vår middagsmat så er det helt i orden, eller hva? Vegetarianisme virker som et like fullt alternativ for meg som GNU/Linux er for spillegale 14-åringer Endret 28. desember 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg gir i utgangspunktet en god beng i følelsene til maten min, men siden kjøttet blir dårlig av stress i slaktøyeblikket bør vi være litt snille med dem likevel. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Vegetarianisme virker som et like fullt alternativ for meg som GNU/Linux er for spillegale 14-åringer Det virker ikke for alle, først og fremst på grunn av smak og tradisjon. Det betyr ikke at det ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå