Stian89 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er galt å drepe andre mennesker, men ikke å drepe dyr. Eller mener du seriøst at mennesker og dyr er helt likestilte? 7570604[/snapback] Ja, jeg gjør det. 7570656[/snapback] Da er du kanksje litt forvirra Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hadde folk slaktet sine egne dyr hadde vi enten 1) Hatt mange vegetarianere eller 2) Hatt mange psykisk ustabile mennesker som gikk rundt med kniv og drepte levende ting 7569517[/snapback] Folk slaktet da dyrene sine selv i gamle dager, og siden det enda er mange mennesker på jorda tror jeg ikke så veldig mange ble psykisk ustabile og sprang rundt med kniv. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er galt å drepe andre mennesker, men ikke å drepe dyr. Eller mener du seriøst at mennesker og dyr er helt likestilte? 7570604[/snapback] Ja, jeg gjør det. 7570656[/snapback] Og da kan man jo liksom ikke unngå å stille spørsmålet: Hvorfor det? Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så hva spiser du da? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så basically, for å sette det på spissen, hvis du var tvunget til skyte skallen av en person eller en kylling, hadde du ikke vært sikker på hvem av dem du hadde tatt livet av ? Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så hva spiser du da? 7570862[/snapback] Jaja, jeg vet at planter også lever. Jeg drar den ikke så langt. Kall meg så hyklerisk som du bare vil, men uansett hvor paradoxalt det blir, så vil jeg også overleve. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så basically, for å sette det på spissen, hvis du var tvunget til skyte skallen av en person eller en kylling, hadde du ikke vært sikker på hvem av dem du hadde tatt livet av ? 7570890[/snapback] hehe, nei, du kan si det slik. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er galt å drepe andre mennesker, men ikke å drepe dyr. Eller mener du seriøst at mennesker og dyr er helt likestilte? 7570604[/snapback] Ja, jeg gjør det. 7570656[/snapback] Så du mener at dyr har rett til å få en utdannelse, ha eiendom, osv.? Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er galt å drepe andre mennesker, men ikke å drepe dyr. Eller mener du seriøst at mennesker og dyr er helt likestilte? 7570604[/snapback] Ja, jeg gjør det. 7570656[/snapback] Så du mener at dyr har rett til å få en utdannelse, ha eiendom, osv.? 7570915[/snapback] Hvis de hadde hatt mulighet til å ønske seg slike ting og kommunisere med oss. Ja. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så basically, for å sette det på spissen, hvis du var tvunget til skyte skallen av en person eller en kylling, hadde du ikke vært sikker på hvem av dem du hadde tatt livet av ? 7570890[/snapback] hehe, nei, du kan si det slik. 7570901[/snapback] Jeg fatter ikke at det valget kan være så vanskelig: vs. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Jaja, jeg vet at planter også lever. Jeg drar den ikke så langt. Kall meg så hyklerisk som du bare vil, men uansett hvor paradoxalt det blir, så vil jeg også overleve. 7570898[/snapback] Jeg dropper å kalle det hyklerisk når du tydeligvis har skjønt det selv, for øvrig forsvinner jo det morsomme med det viss det er "helt okey" for deg. Men jeg velger å sitere deg isteden: "Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det." Regner med at du ser selvmotsigelsen selv. Endret 24. desember 2006 av warpig Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvorfor skal vi være mer verdt enn noe annet liv? Fordi vi er "smarte"? Nei, slik kan jeg dessverre ikke se på det. 7570826[/snapback] Så basically, for å sette det på spissen, hvis du var tvunget til skyte skallen av en person eller en kylling, hadde du ikke vært sikker på hvem av dem du hadde tatt livet av ? 7570890[/snapback] hehe, nei, du kan si det slik. 7570901[/snapback] Jeg fatter ikke at det valget kan være så vanskelig: vs. 7570984[/snapback] Det finnes selvsagt unntak Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvis de hadde hatt mulighet til å ønske seg slike ting og kommunisere med oss. Ja. 7570930[/snapback] Men det har de jo ikke. Dyr er styrt av instinkter, og fungerer ikke som oss mennesker. Du motsa nettopp deg selv. Slik går det når man forkaster fakta når man skal danne seg et grunnlag for ideologien man lever etter. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Eller mener du seriøst at mennesker og dyr er helt likestilte? Gi et objektivt argument for at et menneske er mer verd enn en gris eller ku. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) De sterkeste overlever. Det har vel noe med at vi kan organisere oss på en slik måte at alt det vi kjenner til har blitt til. Evolusjonens gang. Hvis kuer hadde klart å kommunisere med oss på en slik måte at vi forstår dem, så hadde de fått en langt større "verdi". Endret 25. desember 2006 av Bruktbilen11 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Gi et objektivt argument for at et menneske er mer verd enn en gris eller ku. 7571880[/snapback] Bevissthet. Hjernen vår. Dessuten er det fra naturens side slik at medlemmer innenfor samme art som regel ikke dreper hverandre, fordi dette ville føre til at arten ikke overlevde, noe som strider mot det grunnleggende drivet for å føre genene sine og arten videre. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 PETA er for galne avdankede hollywoodstjerner. Dessuten så spiser mange vegetarianere soya-produkter, og dyrking av soya går ut over regnskogen i Brasil. 7567880[/snapback] Tror nok mennesker alltid kommer til å utnytte den makt de har, og være dritsekker mot alt og alle. Foretrekker slike organisasjoner som Friends of the Animals som går litt hardere til verksog brenner dyreforsknings labratorium og slikt, men uansett. 7568992[/snapback] Si meg en ting. Hvor ville jeg og du vært uten dyreforsknings labbene? Vi hadde ikke eksistert. Uten forskning på dyr hadde vi medisinsk sett vært tilbake i steinalderen. Uten den forskningen kunne ikke du ha preika om hvor godt salat smaker. ALF, PETA, Friends of the animals etc, de er de virkelige drittsekkene. Jeg fatter ikke hvordan folk støtter de. Slike organisasjoner er i bunn og grunn i mot utvikling. Deres ideologi er å leve side om side med alle dyr på jorda. Det går rett og slett ikke. Det blir bare kaos. En annen ting. Hvis du støtter slike organisasjoner. Da støtter du sikkert også fremgangsmåten deres. Som du selv sier, "går litt hardere til verksog brenner dyreforsknings labratorium og slikt". Jeg tør ikke engang og tenke hva du mener med "og slikt". Metodene som blir brukt er uetisk og ulovlig. Jeg vet at PETA finansierer penger til folk som tenner på bygninger og kaster bomber. Med andre ord, lista er lang. Å støtte slikt er det samme som å si ja til kiminalitet. Nei, fy fy. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 PETA er for galne avdankede hollywoodstjerner. Dessuten så spiser mange vegetarianere soya-produkter, og dyrking av soya går ut over regnskogen i Brasil. 7567880[/snapback] Tror nok mennesker alltid kommer til å utnytte den makt de har, og være dritsekker mot alt og alle. Foretrekker slike organisasjoner som Friends of the Animals som går litt hardere til verksog brenner dyreforsknings labratorium og slikt, men uansett. 7568992[/snapback] Si meg en ting. Hvor ville jeg og du vært uten dyreforsknings labbene? Vi hadde ikke eksistert. Uten forskning på dyr hadde vi medisinsk sett vært tilbake i steinalderen. Uten den forskningen kunne ikke du ha preika om hvor godt salat smaker. ALF, PETA, Friends of the animals etc, de er de virkelige drittsekkene. Jeg fatter ikke hvordan folk støtter de. Slike organisasjoner er i bunn og grunn i mot utvikling. Deres ideologi er å leve side om side med alle dyr på jorda. Det går rett og slett ikke. Det blir bare kaos. En annen ting. Hvis du støtter slike organisasjoner. Da støtter du sikkert også fremgangsmåten deres. Som du selv sier, "går litt hardere til verksog brenner dyreforsknings labratorium og slikt". Jeg tør ikke engang og tenke hva du mener med "og slikt". Metodene som blir brukt er uetisk og ulovlig. Jeg vet at PETA finansierer penger til folk som tenner på bygninger og kaster bomber. Med andre ord, lista er lang. Å støtte slikt er det samme som å si ja til kiminalitet. Nei, fy fy. 7572180[/snapback] Lenke til kommentar
rekar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Ja dat vet jeg hva dine sysnpunkter angående uetiske handlinger og globalisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå