Amped Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Vennligst ta en titt på denne filmen fra dyrevernsorganisasjon PETA. Filmen inneholder sterke bilder, men er ikke hentet fra annet en virkeligheten. Hva med et skikkelig nyttårsforsett for en gangs skyld? www.GoVeg.com Håper man kan starte en diskusjon her over dette emnet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Greit at det er svært ekkelt å se på slike filmer, men alt dette forsvinner minutter etter at filmen er ferdig, og da er det like fristende med en saftig hamburger, eller stekte kyllingvinger. Tenker ikke stort på at dyret led en grusom død for å komme til disken, slik er verden. Det at dyr blir torturert før de blir slaktet er selvsagt ikke noe bra, men det at vi spiser dyr er bare naturlig. Slik er det da alle i kjeden gjør, dyr spiser dyr, dyr spiser frukt, dyr spiser mennesker, vi spiser også alt det der(selv om kanibaler blir straffet ) Det å støtte PETA er en annen sak, de er litt for radikal for min smak. PETA's slogan is "animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for entertainment." [1] In support of that position, it focuses on four core issues: factory farming,[5] fur farming, animal testing, and animals in entertainment. It also campaigns against fishing, the killing of animals regarded as pests, abuse of backyard dogs, and cock fighting Endret 23. desember 2006 av Bruktbilen11 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Finnes mange gode argumenter for å spise mindre kjøtt, både individuelle og samfunnsmessige. Men PETA fremmer ingen. PETA er rape galne idioter som vil ha "total animal liberation", altså total galskap. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Håper man kan starte en diskusjon her over dette emnet. 7563679[/snapback] Hvilket emne? Hvordan PETA får kjøttetende dyreelskere som vil jobbe mot at dyr plages og pines snur seg bort fra denne og andreå såkalte "dyrevernorganisasjoner" i avsky fordi de prøver å prakke på folk en vegetar-livsstil? Legger forøvrig merke til morsomme oppskrifter på goveg.com, som f.eks. "Faux Turkey Roast" Hvis man skal spise noe som ser ut som og smaker som kjøtt, så kan man like gjerne spise kjøtt! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Dette innlegget i tråden ved navn Nytter det med engasjement i humatinære organisasjoner forklarer veldig mye på mitt syn i denne saken. Forøvrig kan jeg gjerne fortsette diskusjonen her. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Syns det er helt greit å spise kjøtt i teorien. Menneskene er jo kjøttetere. Men når vi utsetter de andre dyrene for så forferdelige ting som å la de leve hele livet i et knøttlite bur, avle de opp slik at skjelettet er så mykt at de ikke kan stå oppreist og opplever brudd hele tiden, lar de bo i ekstremt varme rom, oppleve mishandling osv osv osv... Da har vi gått alt for langt. Dessverre er jeg ikke sterk nok til å holde meg. Jeg er et svakt vesen. Ett menneske. Så jeg spiser kjøtt, selv om jeg ikke vil (Prøver ikke å rettferdiggjør det, er bare fakta). Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det der er noe jævla dritt, ja. But what you gonna do, vi er on top of the food chain... å spise kjøtt er helt naturlig. Lenke til kommentar
SynneSkagen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Oh my goood. Folk sier de ikke greier å være vegetarianere fordi de syns kjøtt er så himla godt, og fordi de hele tida blir frista, osv. osv. Det er jo bare bull! Jeg har da greid meg fint. Jeg trodde jeg skulle knekke, men ærlig talt, det var ikke så vanskelig. Dessuten har jeg helt glemt hvordan ting smaker, så det er ikke et problem lenger. Det var kanskje vanskelig å se folk ete masse deilige burgere hele tida, men bare de første ukene. Man får ikke et HIG etter kjøtt. Det er bare noe folk sier for å slippe å være veggis. At folk sier de vil være vegetarianere, men ikke greier det, er bullSHIT. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 På toppen av matkjeden ja... men vi kom ikke dit før nylig. Faktisk hadde mennesker store problemer med å spise kjøtt inntil vi klarte å nyttegjøre ild. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Selvsagt, jeg kan sikkert slutte å spise kjøtt, det finnes masse usunnt å spise som ikke inneholder kjøtt Jeg KAN, men jeg vil ikke slutte å spise kjøtt, fordi det er godt, hvorfor skal forandre livsstil pga enkelte slakterier behandler dyrene sine som dritt? Dyr er til for å bli spist. PETA burde forstår at det ikke er mulig å "frigjøre" alle dyrene for så å leve som Adam og Eva i eventyret deres, de burde heller anmelde slakteriene de avslører slik at de avliver dyrene på en mer human måte. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Et spørsmål jeg stiller meg hver gang noe slikt kommer opp; er det kun fordi dere synes dyret er søtt og får frysninger på steder dere ikke ante at det gikk an å få frysninger når dere ser det bli slaktet os.v., eller er det fordi dere faktisk har noe imot å spise ting som lever? Faktisk så tror jeg at for de fleste blir riktig å svare ja på første påstand om søthetsfaktoren, siden det slår meg gang på gang hvor få som roper ut om å kjempe for pungrottas kamp for tilværlsen. En annen faktor er hva som egentlig er levlig, og som har et liv som er verdt å redde. Endret 24. desember 2006 av warpig Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det har vel med at PETA viser dyr bli slengt rundt, sparket, flodd levende og voldtatt... Ingen liker dette, og vi hadde nok fått de samme reaksjonene hvis det hadde vært mennesker som hadde tatt dyrets roller. Det PETA gjør når de viser bildene er bare galt, alle vil reagere at det er galt å behandle dyr slikt, men det skjer jo med mennesker, bare at gjerningsmennene klarer å skjule det de gjør bedre. Personlig synes jeg ikke ei ku, en gris eller ei høne er fin, de kan gjerne bli slaktet for min del, men det å se dem bli slengt rundt og misshandlet er noe alle synes er ille. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 "hvorfor skal forandre livsstil pga enkelte slakterier behandler dyrene sine som dritt?" - "de burde heller anmelde slakteriene de avslører slik at de avliver dyrene på en mer human måte." - "Dyr er til for å bli spist" Hvorfor bry dere om dyrs følelser og velvære om de er til for å bli spist? Dessuten er mennesker også dyr. Er vi til for å bli spist? Om dere mener at dyr som er avlet opp er til for å bli spist, er dere da imot jakt? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Oh my goood. Folk sier de ikke greier å være vegetarianere fordi de syns kjøtt er så himla godt, og fordi de hele tida blir frista, osv. osv. Det er jo bare bull! Jeg har da greid meg fint. Jeg trodde jeg skulle knekke, men ærlig talt, det var ikke så vanskelig. Dessuten har jeg helt glemt hvordan ting smaker, så det er ikke et problem lenger. Det var kanskje vanskelig å se folk ete masse deilige burgere hele tida, men bare de første ukene. Man får ikke et HIG etter kjøtt. Det er bare noe folk sier for å slippe å være veggis. At folk sier de vil være vegetarianere, men ikke greier det, er bullSHIT. 7566384[/snapback] Joda, du har vel et poeng der. Men grunnen til at jeg spiser kjøtt er næringen, proteiner osv. Spesielt hvis man trener, det nytter faen ikke å spise salat i stedet for kylling. (Og ja, vi har jo alt det der med kosttilskudd osv, for ikke å snakke om soya bønner og utallige andre kjøtt erstatninger for dere vegitarianere, men for min del er det rett og slett ikke verdt innsatsen.) Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=-1913999390200944075 Anbefaler alle å se den for å få ett blikk inn i hva PETA driver med. Forøvrig er tanken om at det skal være umoralskt for mennesker å spise kjøtt, noe av det mest absurde et menneske har klart å lire av seg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er ingen problemer å være veggis, og det krever lite innsats. Dei fleste velassorterte butikker har krydderboller, soyapølser og andre kjøtterstatninger. Bønner, linser og grønnsaker finnes i alle butikker. Siden mange veltrente mennesker klarer å være vegetarianere så klarer vel du det også Om du skal argumentere mot å være vegetarianer så bør du argumentere på et moralskt nivå, ikke på et praktisk nivå. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Om du skal argumentere mot å være vegetarianer så bør du argumentere på et moralskt nivå, ikke på et praktisk nivå. Var etisk vegetarianer i nesten 6 år. Led av folatsyre mangel og feilernæring. Så man skal ikke uten videre påstå at det er lett å være vegetarianer. Man må være mer bevisst, ta blodprøver for å sørge for at man får i seg det man trenger osv. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Dessuten spiser mange vegetarianere kylling og annet hvitt kjøtt. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Dessuten spiser mange vegetarianere kylling og annet hvitt kjøtt. De er på diett og spiser ikke rødt kjøtt av helsegrunner. De er overhodet ikke vegetarianere. Det er for dumt å si at fugl og fisk ikke er dyr. De fleste vegetarianere er lacto-ovo det vil si at de spiser egg og melk. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 PETA er for galne avdankede hollywoodstjerner. Dessuten så spiser mange vegetarianere soya-produkter, og dyrking av soya går ut over regnskogen i Brasil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå