Gå til innhold

Kommandoer i batch-programmering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg vet dette ikke er svaret dere ønsker. Men .BAT filer er påvei ut, også som nettverkskonfigureringsverktøy.

Jeg ville anbefalt å se på MSH eller Powershell scripting.

.BAT har ikke spesiellt mange kommandoer, det er veldig avhengig av eksterne verktøy som kan gjøre det du vil...

-C-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vet dette ikke er svaret dere ønsker. Men .BAT filer er påvei ut, også som nettverkskonfigureringsverktøy.

Jeg ville anbefalt å se på MSH eller Powershell scripting.

.BAT har ikke spesiellt mange kommandoer, det er veldig avhengig av eksterne verktøy som kan gjøre det du vil...

-C-

7966144[/snapback]

BAT filer er kanskje litt "ut" ja, men det er noe enkelt å starte med om man ikke har drevet med programmering før. også er det jo gøy da! :!:

Lenke til kommentar

Du kan bruke:

Windows Scripting Host

VBScript

eller Windows Power Shell

Disse funksjonene kan erstatte batch sript ganske enkelt, men jeg vil si at de ikke egentlig er noe enklere å ha med å gjøre, Batch Script er vel så enkelt som du får det, det er derfor det er såpass begrenset også.

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at .BAT er vanskeligere enn f.eks. Javascript eller en form for Basic.

-C-

8038194[/snapback]

Jaja, for BAT kan sammenlignes med Javascript :hmm:

8063568[/snapback]

Det kan ikke sammenlignes direkte. BAT er egentlig bare en fil som kjører flere kommandoer i rekkefølge. Javascript er et scriptspråk.

Javascript kan brukes til det samme som BAT. Var det jeg mente. Og BAT filer er på vei ut siden Powershell kommer til å bli erstattningen for den emulerte kommandotolkeren i Windows. Og i Powershell kan man skripte i alle språk man har installert WSH støtte for, pluss sharpscript eller hva de kaller det. (Script versjon av C#).

-C-

Lenke til kommentar
Jojo. Men poenget var at man kan scripte WSH med Javascript om man vil.

-C-

8076895[/snapback]

Det er bare å komme med tips folkens! Jeg lytter! :D

Edit: Denne var vel egentlig ikke ment som et svar.. :whistle:

Endret av grisenpelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...