kjetilfb Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Heisann. Måtte formatere jobblaptopen i dag, en Dell Inspiron 8600. Fant det som jeg i alle fall tror er de riktige driverne, fra www.support.dell.com Dumme meg som ikke skrev ned hvilket skjermkort den har, jeg tenkte ikke på at den leveres med seks-syv forskjellige typer. Uansett - jeg fikk lagt inn drivere fra Nvidia, og utropstegnet i enhetsbehandling har forsvunnet. Trøbbelet er at skjermbildet hakker noe vanvittig når jeg scroller en webside og lignende! Noen som har vært borti tilsvarende? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det skulle vel være mulig å finne ut hvilket kort du har? Prøv. høyreklikk på skrivebordet -> egenskaper -> innstillinger Hos meg står det i hvert fall hvilket kort jeg har der. Lykke til og god jul! Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Det skulle vel være mulig å finne ut hvilket kort du har? Prøv. høyreklikk på skrivebordet -> egenskaper -> innstillinger Hos meg står det i hvert fall hvilket kort jeg har der. Lykke til og god jul! 7563888[/snapback] Skulle ønske det var så lett, men dengang ei. Der finnes ingen info i det hele tatt om hvilket skjermkort maskinen har, så jeg må rett og slett prøve alle driverne i listen for denne laptopen, og håpe at det fønker. Dette er jo en jobb-pc som sagt, og det er ikke nødvendig med et skjermkort som klarer 3D o.l, den vil ikke bli brukt til spill - men jeg antar at problemene med å scrolle websider, dokumenter o.l, bunner ut i manglende driver. Takk for forsøket, hvertfall! mvh kjetilfb Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 http://www.sisoftware.net/ sisoft sandra kan etter det jeg husker finne navn på maskinvaren din ellers så har en vel dr hardware tror jeg det heter samme funkson Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Tusen takk for hjelpen, men jeg erklærer problemet for løst. Tilslutt fikk jeg fatt i riktig driver, (5 down 2 to go) - og det viser seg at skjermkortet i denne laptopen heter "ATI mobility RADEON 9600 PRO TURBO". Dett var jaggu dett, og gledelig jul! mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå